Ingezonden persbericht


Tele Ticket Service deed beroep op Key Performance om ticketverkoop U2 in goede banen te leiden

België, Antwerpen, 23 oktober 2009 - Tele Ticket Service heeft gekozen voor Key Performance, dat de download tijd en prestaties van websites meet en verbetert, om de ticketverkoop van de Ierse rockgroep U2 in goede banen te leiden. En met succes. In amper één uur tijd waren 65.000 tickets de deur uit. Nog nooit was een stadionconcert in België zo snel uitverkocht.

De snelle verkoop is te danken aan het goed werkende reserveringssysteem dat Tele Ticket Service samen met Key Performance heeft opgezet. Dankzij de diensten van Key Performance kon het hele online verkooptraject - dat gaat van het ogenblik dat iemand de website bezoekt tot de eigenlijke betaling van de tickets - van tevoren gesimuleerd worden en waar nodig verbeterd. Key Performance gaat hierbij altijd vanuit het standpunt van de eindgebruiker (end-to-end) te werk.

Om te beginnen voerde Tele Ticket Service een performance test uit. Key Performance raadde hiervoor Keynote Test Perspective van Keynote Systems aan, een loadtest tool voor websites. Michel Kalis, Managing Director bij Key Performance: 'De loadtest van Keynote Systems was voor Tele Ticket Service de beste keuze aangezien deze oplossing het webverkeer van het Internet (dus van buiten af) kan simuleren. De oplossing houdt bijvoorbeeld rekening met de verbindingssnelheid en de geografische verspreiding van het verkeer op de website.'

Deze loadtest werd vanuit een datacenter van Keynote in Londen uitgevoerd. Hierdoor komen de resultaten veel meer overeen met de realiteit, aangezien ook gebruikers de website van buitenaf bezoeken. De test toont onder andere aan hoe snel de website gaat, hoeveel aanvragen/ bezoekers de server tegelijkertijd kan verwerken, hoe de webapplicatie onder hoge druk functioneert, welk scenario wordt toegepast, waar knelpunten zijn etc. Naast de loadtest werd een monitoring test uitgevoerd om te verduidelijken op welk niveau er problemen kunnen zijn. De test kan problemen identificeren die met de webserver, de applicatieserver, de database of zelfs het netwerk te maken hebben. Vervolgens heeft Key Performance een Load Balancer/webaccelerator van F5 geïnstalleerd en werd de website belast als test. Hiervoor hebben Key Performance en F5, leverancier van oplossingen die applicaties veilig, snel en beschikbaar voor iedereen maken, zeer nauw samengewerkt. Een onmiddellijke verbetering van de performance van de webapplicatie en van de capaciteit (maximum aantal simultaan bezoekers) werd vervolgens vastgesteld.

'De samenwerking met Key Performance naar aanleiding van de U2-ticketverkoop verliep uitstekend', vertelt Stefan Esselens, managing partner bij Tele Ticket Service. 'Een degelijke voorbereiding met uitgebreid studiewerk vooraf waren, samen met de knowhow en de ervaring van Key Performance, de sleutel tot het succes. We waarderen in het bijzonder de hands on mentaliteit van Key Performance en F5. De gezamenlijke brainstormsessies en de vlotte communicatie zorgden voor een schitterend eindresultaat. Key Performance slaagde erin om razendsnel de bijzonderheden van de ticketingsector onder de knie te krijgen en voelde meteen aan welke richting we wilden uitgaan. We zijn heel tevreden over het partnership.'

Michel Kalis: 'Bedrijven combineren nog te weinig een performance (load + monitoring) test met een hardware of applicatie verbetering. De positieve resultaten die Tele Ticket Service boekte met de verkoop van de U2 concerttickets tonen echter aan dat een goede voorbereiding van groot belang is. Bovendien is een dergelijke professionele aanpak ook voor kleinere ondernemingen mogelijk. Op die manier kunnen we met gelimiteerde budgetten toch tot het niveau van de grootste spelers komen. De load en performance tests zijn noodzakelijk om druk bezochte websites optimaal te doen functioneren. Tele Ticket Service was duidelijk tot in de puntjes voorbereid op een stormloop en het systeem heeft alles probleemloos opgevangen.'

Ook Keynote Systems, wereldwijd marktleider in test- en meetoplossingen op aanvraag en leverancier van de performantietest die Tele Ticket Service uitvoerde, is tevreden met de positieve resultaten die Key Performance bij Tele Ticket Service behaalde. Jeff Kraatz, Senior Vice President Worldwide Sales & Services bij Keynote Systems licht toe: 'Key Performance is al meer dan 9 jaar een trouwe partner en een uitstekende reseller voor Keynote Systems in de Benelux. Keynote en Key Performance werken altijd nauw samen om de beste oplossingen voor performance management aan portals en middelgrote en grote bedrijven en ondernemingen in de Benelux te kunnen aanbieden. Het is telkens weer een genoegen om te horen dat klanten van Key Performance enthousiast zijn over de kwaliteit van de diensten van Keynote en over de ondersteuning die ze krijgen.'

**************************************

Over Key Performance
Key Performance helpt bedrijven in de Benelux om de prestaties (snelheid en beschikbaarheid) van hun webtoepassingen te optimaliseren en zo de productiviteit van het bedrijf te verbeteren. Key Performance doet dit aan de hand van monitoring, performancetests en - verbeteringen. Deze activiteiten worden in 2000 ontplooid door Michel Kalis binnen de Ubizen Groep. In 2005 wordt Key Performance een afzonderlijk bedrijf met een kantoor in Louvain-la-Neuve. Met meer dan 9 jaren ervaring op dit gebied is Key Performance de oudste en een van de belangrijkste Keynote Systems-distributeurs wereldwijd en de enige in de Benelux.

Op de klantenlijst prijken grote namen uit diverse sectoren zoals KLM, NMBS-SNCB, RTBF, Philips, Shell, Swift, Thomas Cook en Ilse Media.

Key Performance is ook uitgever van de "Keynote Benelux 40 Internet Performance Index" dat de gemiddelde downloadtijd van de 40 belangrijkste business websites in de Benelux meet. Voor meer informatie over Key Performance surft u naar http://key-performance.eu

Over Tele Ticket Service
Tele Ticket Service is een fullserviceticketingbureau, gevestigd in Antwerpen. De onderneming werd in 1986 opgericht met als eerste grote klant het muziekfestival Night of the Proms. Dankzij het vertrouwen van duizenden klanten en organisatoren, de technologische innovaties van de voorbije jaren en de ervaring die gedurende twintig jaar werd opgebouwd, groeide Tele Ticket Service uit tot de marktleider in Vlaanderen.

Over Keynote Systems
Keynote Systems (Nasdaq 'KEYN') is wereldwijd marktleider in test- en meetoplossingen op aanvraag, ter verbetering van mobiele communicatie en online bedrijfsprestaties van organisaties uit diverse sectoren. Al meer dan tien jaar volgt Keynote Systems als onafhankelijke en betrouwbare derde partij de prestaties van websites zodat bedrijven de mobiele en online ervaringen van hun klanten beter kunnen begrijpen en verbeteren. Keynote Systems biedt bedrijven een onbevooroordeeld beeld van hun online diensten over de hele wereld.

Tot haar klantenbestand behoren de belangrijkste Internet en mobiele telefoniebedrijven, waaronder American Express, Dell, Disney, eBay, E*TRADE, Expedia, Microsoft, SonyEricsson, Sprint, T-Mobile, Verizon, Vodafone en YouTube.

Keynote Systems, Inc. is gevestigd in San Mateo, Californië (VSA). Voor meer informatie over Keynote Systems surft u naar www.keynote.com.

Keynote(TM), is in de Verenigde Staten en/of in andere landen gedeponeerde handelsmerken van Keynote Systems, Inc. (c) 2009 Keynote Systems, Inc.



Ingezonden persbericht