Gemeente Wervershoof


+ Grootscheepse reddingsoefening in Onderdijk

Inwoners Wervershoof tevreden over dienstverlening Burgerzaken

26 okt 2009 11:45
De gemeente Wervershoof heeft in september 2009 een klanttevredenheidsonderzoek gehouden onder klanten van de afdeling burgerzaken. Hieruit blijkt dat inwoners van Wervershoof positief zijn over de dienstverlening van de gemeente.
Resultaten
In totaal zijn 76 enquêteformulieren uitgereikt. 66 klanten hebben het formulier ingevuld. 95% van hen beoordeelt de wijze waarop hij of zij is geholpen aan de balie met een `goed'. 92% van de klanten is tevreden over de informatieverstrekking. 86% vindt de wachttijd niet te lang. Over de kosten van producten zijn de meningen verdeeld: 7% van de ondervraagden vindt de prijzen te hoog, 43% beoordeelt de prijzen met een `matig' en 50% vindt de prijs goed.

Kosten
De meeste opmerkingen die ondervraagden op het formulier hebben toegevoegd, betreffen de hoge kosten voor een verklaring omtrent het gedrag, het paspoort, de identiteitskaart en het rijbewijs. Deze kosten worden vastgesteld door de ministeries van Justitie en Buitenlandse Zaken. De Rijksdienst voor het Wegverkeer bepaalt de prijs van het rijbewijs. De gemeente Wervershoof streeft naar kostendekkendheid. Daarom zijn deze bedragen (eventueel afgerond) overgenomen in de legesverordening.

* Download de uitslag van de klanttevredenheidsenquête 2009. Zie het origineel


Adres: Raadhuisplein 1, 1693 EA en Postbus 41, 1693 ZG Wervershoof info@wervershoof.nl (0228) 587171