Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Hippro succesvol met eiwitdieet
Unieke samenwerking met online healthcoach

Amsterdam, 26 oktober 2009 - De vraag naar het eiwitdieet is het afgelopen jaar sterk toegenomen. Afslankkliniek Hippro heeft in samenwerking met Healthcoach uitgebreide weekmenu's ontwikkeld waardoor iedereen een goede start kan maken met het eiwitdieet. De producten, waaronder toast, pasta, aardappelpuree en snacks, zijn via de webshop te bestellen. Om voeding, psyche en beweging in een gezonde balans te brengen biedt gediplomeerde diëtiste Janneke Koeman daarnaast persoonlijke ondersteuning via de site www.healthcoach.nl.

Geen eierkoek
Het eiwitdieet wijkt af van de reguliere dieetmethoden. Deze zijn vaak gebaseerd op het verlagen van de calorie inname. Bij het eiwitdieet staat het beperken van inname van koolhydraten centraal. "Als je alleen de vetinname verlaagt krijg je toch nog veel suikers (koolhydraten) binnen via bijvoorbeeld ontbijtkoeken, eierkoeken en vruchtensappen. Wie geen koolhydraten eet zorgt ervoor dat je lichaam alleen zijn vetreserves aanspreekt. Hierdoor val je 5-10 kilo per maand af", aldus Janneke Koeman.

Onderzoeken
Zowel in als buiten Nederland worden er regelmatig onderzoeken in vakbladen gepubliceerd waaruit blijkt dat het eiwitdieet betere resultaten oplevert dan een dieet waar voornamelijk op calorieën gelet moet worden. Het eiwitdieet is het enige dieet dat kritisch kijkt naar de rol van suiker en insuline bij overgewicht. Na Frankrijk en Spanje schrijven ook de Nederlandse artsen steeds vaker het eiwitdieet voor. De consulten via de Hippro afslankklinieken en Healtcoach.nl worden bijna altijd vergoed door de zorgverzekeraar.

Wandelend succes
Janneke Koeman heeft de HBO-opleiding Voeding en Diëtetiek voltooid en aangevuld met de post HBO opleiding Diabetes en de cursus Psychische Begeleiding bij Overgewicht. Na jaren ervaring op te hebben gedaan op het gebied van sportvoeding en diëtetiek is ze zich gaan specialiseren in het eiwitdieet. In 2008 maakte ze samen met zus Amande Koeman de stap naar het ondernemerschap. Binnen een jaar groeiden ze van 6 klanten naar 3 vestigingen. Het succes begon bij één van hun eerste klanten, een postbode. Het resultaat van het dieet was voor zoveel mensen zichtbaar dat ze letterlijk zorgde voor lopende reclame. Van een kant-en-klaar Hippro weekmenu ligt de prijs tussen de 65 en 70 euro.

Voor meer informatie: www.hippro.nl en www.healthcoach.nl
---


Noot voor redacties