Bongo stelt resultaten najaarsenquête 2009 voor

26/10/2009 10:00

WEEKENDESK

Bongo, de belangrijkste aanbieder van belevenisbonnen, bevroeg 800 mensen naar hun vakantie- en ontspanningsgedrag. Ondanks de crisis blijft de Belg investeren in ontspanning en korte vakanties. 85% ontdekt de citytrip als break uit de alledaagse sleur, voor 84% blijkt een citytrip de ideale manier om kwaliteitstijd met de partner en het gezin door te brengen.

Bongo speelt in op deze trend door de lancering van 2 nieuwe belevenisbonnen: Bongo Weekend Barcelona en Bongo Weekend Londen. Door het succes van deze formule worden ook de Bongo Weekend Parijs en de Bongo Europese Steden in het assortiment hernomen. Zoals alle Bongo producten bieden ook deze 2 nieuwe bonnen een ruime keuze uit verschillende kwalitatieve alternatieven. Meer dan 20 goedgelegen hotels kunnen met deze Bongo's gereserveerd worden.

De Bongo Weekend Parijs is verkrijgbaar voor 189,90 euro; De Bongo Weekend Barcelona, de Bongo Weekend Londen en de Bongo Europese Steden zijn verkrijgbaar voor 299,90 euro. De twee nieuwe bonnen liggen vanaf eind oktober 2009 in de winkel en in de Bongoshops in Antwerpen, Gent, Luik, het shoppingcenter van Wijnegem, Woluwe Shopping Center en City2 Shopping Center (Brussel).

Bongo behoort tot de groep Smart & co, actief in vijftien landen. De groep telt momenteel meer dan vijfhonderd medewerkers, waarvan er 65 tewerkgesteld zijn in Antwerpen. In 2008 werden meer dan 700.000 cadeaubonnen verkocht, in 2009 zal de kaap van 1.000.000 overschreden worden.

ANNEX: Belangrijkste vaststellingen rond citytrips uit onderzoek Bongo 2009

1.Bijna de helft van alle ondervraagden heeft ooit al een citytrip gedaan (43%).

2. 85% van de ondervraagden beschouwt citytrips als een goede manier om uit de dagelijkse beslommeringen te ontsnappen.

3. 84% van de ondervraagden beschouwt citytrips als een ideale manier om kwaliteitstijd met de partner en het gezin door te brengen.

4. Gemiddeld besteden we 505 euro aan een citytrip.

5. Parijs (52%), Barcelona (50%), Londen (38%) en Rome (38%) zijn onze favoriete citytrip bestemmingen.

6. 84% van de ondervraagden kiest de bestemming van zijn citytrip in functie van de culturele bezienswaardigheden van een regio.

7. 84% van de ondervraagden kiest de bestemming van zijn citytrip in functie van de gastronomische troeven van een regio.

8. 77% van de ondervraagden vindt rust een belangrijk criterium bij de keuze van zijn citytrip.

9. 76% van de ondervraagden gaat op zoek naar romantiek tijdens een citytrip.

10.74% van de ondervraagden geeft graag een citytrip cadeau aan zijn partner.

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel