25% groei offshore contactcenter activiteiten


ALMERE, 20091026 -- De Nederlandse marktleider op het gebied van offshore klantcontact Unamic/HCN ziet in 2009 een toename van 25% in klantcontact activiteiten die door Nederlandse bedrijven naar Suriname en Turkije worden uitbesteed.

Het offshore laten uitvoeren van klantcontacten blijkt een aantrekkelijke manier om kosten substantieel te verlagen en toch te voldoen aan de kwaliteitseisen van klanten. Deze trend volgt hiermee de uitbestedingtendens naar offshore locaties die op het gebied van ICT-dienstverlening al jarenlang gemeengoed is. Landen als Suriname en Turkije zijn populair als offshore bestemming voor klantcontact activiteiten vanwege de ruime beschikbaarheid aan opgeleide mensen van wie Nederlands de moedertaal is.

De groeitrend wordt beïnvloed door de huidige economische omstandigheden maar ook door het algemeen verbeterde imago van de kwaliteit van dienstverlening vanuit lage lonen landen. De typische klantcontact activiteiten die vanuit offshore locaties worden uitgevoerd liggen op het gebied van klantenservice, technische helpdesk en backoffice processen. Om op de sterke toename van offshore uitbestedingen te kunnen anticiperen wordt het personeelsbestand van Unamic/HCN in Suriname op dit moment uitgebreid van 300 naar 400 medewerkers en ook heeft het bedrijf eerder dit jaar opdracht gegeven voor de bouw van een nieuw en groter contactcenter in Paramaribo.

Over Unamic/HCN

Unamic/HCN is in de Benelux één van de grootste spelers op het gebied van outsourcing van klantprocessen, zowel in B-to-C als B-to-B omgevingen. De organisatie beschikt niet alleen over eigen contactcenters in België, Nederland, Turkije en Suriname maar voert ook bij opdrachtgevers inhouse contactcenter operaties middels co-sourcing constructies. Naast klantprocessen gericht op inbound-diensten zoals klantenservice en technische helpdesk worden outbound activiteiten uitgevoerd die zich richten op retentie, upselling en cross-selling. Verder beschikt Unamic/HCN over een gespecialiseerde Business Unit die zich richt op outsourcing van `transactiegericht' klantcontact zoals facturatie en creditmanagement en een Business Unit die zich bezig houdt met interim management, training/coaching en consultancy activiteiten op het gebied van klantcontact en klantprocessen.

Kijk voor meer informatie op www.unamic.com





Ingezonden persbericht