Gemeente Boskoop


23 oktober 2009

E-Boskoop: belangrijke stap voor snellere dienstverlening

De gemeente Boskoop gaat de dienstverlening voor klanten verder professionaliseren met het programma E-boskoop. De gemeenteraad heeft ingestemd met het uitvoeren van 27 projecten. Het gaat hierbij onder andere om het inrichten van een klant contact centrum om producten en diensten sneller en makkelijker aan te vragen en een nieuwe website. Daarmee is het voor klanten van de gemeente straks makkelijker om vanuit huis bijvoorbeeld een vergunning of uitreksel persoonsregister te regelen en te betalen. Ook een verhuisbericht kan de klant doorgeven wanneer het hem of haar uitkomt.

De uitvoering van het programma E-Boskoop maakt het mogelijk dat klanten van de gemeente Boskoop:
- tijdig, juist en adequaat worden geïnformeerd over diensten, belangen en inspraak;
- de dienstverlening via een elektronisch kanaal kunnen afnemen;
- de dienstverlening los van tijd en plaats kunnen afnemen;
- met minimale administratieve lasten worden geconfronteerd;
- integrale en op elkaar afgestemde diensten kunnen afnemen;
- via de gemeente tot het loket van de overheid toegang krijgen;
- geen gegevens hoeven te geven die al aanwezig zijn.

De bedoeling is dat de nieuwe website op 4 januari 2010 wordt gelanceerd. Bestemmingsplannen zijn daarop straks bijvoorbeeld digitaal te bekijken. Ook het inspreken op plannen kan in 2010 via de nieuwe website.


---