Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen


02-11-2009: Onlinecampagne stimuleert kortetermijnboekingen

Campagne gericht op stedenbezoeker

Amsterdam Airport Schiphol, het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en Expedia slaan de handen ineen met een onlinemarketingcampagne om de kortetermijnboekingen naar Nederland te stimuleren. De campagne loopt, met uitzondering van de kerstperiode, van 1 november 2009 tot en met 10 februari 2010 in zes landen.

STEDENBEZOEK BELANGRIJK
De campagne richt zich op stedenbezoekers in de landen Groot-Brittannië, Noorwegen, Zweden, Spanje, Italië en de Verenigde Staten. Via een Holland- microsite van Expedia, de grootste onlineboekingssite ter wereld, kunnen consumenten reisaanbiedingen vinden naar Nederland via Schiphol. "In de eerste zeven maanden van dit jaar daalde het inkomend toerisme met 3%. Met deze campagne worden in het licht van de huidige marktontwikkelingen de kortetermijnboekingen gestimuleerd. Stedenbezoekers leveren een belangrijke bijdrage aan de Nederlandse economie, iets wat in ons aller belang is", aldus Jos Vranken algemeen directeur NBTC.

INTENSIVERING SAMENWERKING SCHIPHOL
Om de concurrentiepositie van Nederland te behouden, wordt de samenwerking met Schiphol geïntensiveerd. Ivo van der Vlis, Senior Director Aviation Marketing Schiphol: "In de huidige economische recessie moeten we ervoor zorgen dat Schiphol concurrerend blijft en dat we passagiers terugkrijgen. Dit doen wij met de intensivering van onze marketingactiviteiten en het niet verhogen van de havengelden. Deze onlinecampagne richt zich op de voor ons belangrijke markten en vormt hiermee een logische voortzetting van onze samenwerking met het NBTC."

De samenwerking met Expedia wordt met de onlinecampagne ook voortgezet. "Na onze eerste samenwerking in 2008 zijn we verheugd om wederom via onze websites een bijdrage te leveren aan het inkomend toerisme naar Nederland", aldus Doug Miller, Global Vice President of Expedia Media Solutions. "De campagne biedt uitgebreide en relevante informatie die onze bezoekers zal helpen in het zoeken en boeken van hun vakantie."