Frugi Venta (Groenten en Fruit Handelsplatform Nederland)


20-11-2009
Campagne Floriade 2012 bekroond met internationale award

In Las Vegas heeft Paul Beck, Algemeen Directeur Floriade de IAAPA Brassring Award in ontvangst genomen. "Het winnen van de betekent grote internationale erkenning en dus een kroon op ons werk", aldus Paul Beck, algemeen directeur Floriade 2012 tijdens de prijsuitreiking.

De PR- en marketingcampagne van de Floriade is in Las Vegas (USA) bekroond met de IAAPA Brass Ring Award. Jaarlijks kunnen alle attractie- en experienceparken in de wereld zich verkiesbaar stellen voor deze prijs. Dit keer won Floriade 2012 in de categorie Beste Marketing- en PR- campagne vanaf 2 miljoen bezoekers.

Roadshow
De jury sprak van een "zeer aansprekende en kleurrijke campagne op alle vlakken, met een prachtige diversiteit in mediagebruik." Met name de Floriade Roadshow werd in het juryrapport geroemd. In deze categorie heeft Floriade 2012 andere genomineerden zoals het Amerikaanse Six Flags concern, het Engelse Blackpool Pleasure Beach, en de dierentuin van San Diego achter zich gelaten. Het is uniek dat een experiencepark dat nog niet is geopend al deze belangrijke prijs wint.

Sterke uitstraling
IAAPA is de grootste wereldwijde brancheorganisatie voor attractie- en experienceparken. De organisatie representeert meer dan 4.500 attractieparken, leveranciers en individuele leden uit meer dan 90 verschillende landen.
Paul Beck, algemeen directeur van Floriade 2012, nam de prijs gisteren in Las Vegas in ontvangst. "In juni van dit jaar zijn we gestart met onze grootscheepse PR-campagne, waarin de nieuwe huisstijl is gelanceerd. Eén beeld met een sterke uitstraling dat voor alle middelen kan worden ingezet; zo luidde de opdracht. Onder meer de website, het foldermateriaal en de reclameborden kregen een totale make-over. Hierin is intensief samengewerkt met het ontwerpbureau 2Dezign uit Rijnsburg. Ook werden belangrijke nieuwe instrumenten ingezet, zoals de trailer van de Floriade Roadshow waar afgelopen zomer mee door Nederland en Duitsland werd getoerd. Wij waren als Floriadeteam erg tevreden over het resultaat en merken sinds de lancering een sterke toename in de belangstelling voor ons evenement. We zijn ontzettend trots op deze Brassring Award en ik zie het echt als een kroon op ons werk."

De Floriade is de Wereldtuinbouwtentoonstelling die eens in de tien jaar in Nederland wordt georganiseerd. De zesde editie van de Floriade vindt plaats van april tot oktober 2012 in de Regio Venlo. Het is de enige wereldtentoonstelling in Nederland en er worden minstens 2 miljoen internationale bezoekers verwacht. Het thema luidt: "Be part of the theatre in nature, get closer to the quality of life."