Frugi Venta (Groenten en Fruit Handelsplatform Nederland)
20-11-2009
Campagne Floriade 2012 bekroond met internationale award
In Las Vegas heeft Paul Beck, Algemeen Directeur Floriade de IAAPA
Brassring Award in ontvangst genomen. "Het winnen van de betekent
grote internationale erkenning en dus een kroon op ons werk", aldus
Paul Beck, algemeen directeur Floriade 2012 tijdens de
prijsuitreiking.
De PR- en marketingcampagne van de Floriade is in Las Vegas (USA)
bekroond met de IAAPA Brass Ring Award. Jaarlijks kunnen alle
attractie- en experienceparken in de wereld zich verkiesbaar stellen
voor deze prijs. Dit keer won Floriade 2012 in de categorie Beste
Marketing- en PR- campagne vanaf 2 miljoen bezoekers.
Roadshow
De jury sprak van een "zeer aansprekende en kleurrijke campagne op
alle vlakken, met een prachtige diversiteit in mediagebruik." Met name
de Floriade Roadshow werd in het juryrapport geroemd. In deze
categorie heeft Floriade 2012 andere genomineerden zoals het
Amerikaanse Six Flags concern, het Engelse Blackpool Pleasure Beach,
en de dierentuin van San Diego achter zich gelaten.
Het is uniek dat een experiencepark dat nog niet is geopend al deze
belangrijke prijs wint.
Sterke uitstraling
IAAPA is de grootste wereldwijde brancheorganisatie voor attractie- en
experienceparken. De organisatie representeert meer dan 4.500
attractieparken, leveranciers en individuele leden uit meer dan 90
verschillende landen.
Paul Beck, algemeen directeur van Floriade 2012, nam de prijs gisteren
in Las Vegas in ontvangst. "In juni van dit jaar zijn we gestart met
onze grootscheepse PR-campagne, waarin de nieuwe huisstijl is
gelanceerd. Eén beeld met een sterke uitstraling dat voor alle
middelen kan worden ingezet; zo luidde de opdracht. Onder meer de
website, het foldermateriaal en de reclameborden kregen een totale
make-over. Hierin is intensief samengewerkt met het ontwerpbureau
2Dezign uit Rijnsburg. Ook werden belangrijke nieuwe instrumenten
ingezet, zoals de trailer van de Floriade Roadshow waar afgelopen
zomer mee door Nederland en Duitsland werd getoerd. Wij waren als
Floriadeteam erg tevreden over het resultaat en merken sinds de
lancering een sterke toename in de belangstelling voor ons evenement.
We zijn ontzettend trots op deze Brassring Award en ik zie het echt
als een kroon op ons werk."
De Floriade is de Wereldtuinbouwtentoonstelling die eens in de tien
jaar in Nederland wordt georganiseerd. De zesde editie van de Floriade
vindt plaats van april tot oktober 2012 in de Regio Venlo. Het is de
enige wereldtentoonstelling in Nederland en er worden minstens 2
miljoen internationale bezoekers verwacht. Het thema luidt: "Be part
of the theatre in nature, get closer to the quality of life."