Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Uitvinder MBT in de meeste landen marktleider

Verkoop fysiologische footwear sterk in de lift

NIEUWEGEIN - MBT, uitvinder van fysiologische footwear en maker van de 'antischoen', zag zijn verkoop het afgelopen jaar fors stijgen. De onderneming verkocht inmiddels meer dan vijf miljoen paar in meer dan dertig landen. Ondanks de economische recessie werd het afgelopen jaar afgesloten met een ruime tweecijferige groei. De Zwitserse onderneming, moederbedrijf van Masai Benelux, bedacht meer dan tien jaar geleden het concept van onstabiele footwear.

Uit nieuwe gegevens van de NPD Group, Inc., een bekend Amerikaans marktonderzoekbureau, blijkt dat de verkoop van fysiologische en onstabiele footwear in Amerika in 2009 is verviervoudigd ten opzichte van het jaar daarvoor. Deze stijgende tendens is ook sterk waarneembaar in Europa. Fysiologische footwear neemt nu bijna 25 procent van de Amerikaanse markt voor loopschoenen in. Opmerkelijk is dat de verkoop van footwear zonder fysiologische werking met 12 procent is gedaald.

MBT is het enige merk ter wereld waarvan de functionaliteit gestaafd wordt door uitgebreid wetenschappelijk onderzoek. Het blijft marktleider in de meeste landen. In tegenstelling tot concurrerende merken focust MBT zich niet alleen op het steviger en strakker maken van het lichaam. Het dragen van MBT's wordt door artsen en fysiotherapeuten over de hele wereld ook aanbevolen om rug- en gewrichtspijn te voorkomen en te verzachten.

MBT wordt vaak gedragen door atleten die hun prestaties hiermee proberen te verbeteren en het is populair bij mannen en vrouwen van alle leeftijden voor het gevoel van welzijn dat de footwear levert. MBT's worden gedragen door talloze topatleten en beroemdheden als Paris Hilton, Salma Hayek, Naomi Watts, Heather Mills, Jennifer Love Hewitt, Al Pacino, Sylvester Stallone en Antonio Banderas.

Masai Benelux is zeer tevreden over de huidige groei en het snel groeiende marktaandeel. "Globale consumententrends zoals het toenemende gezondheidsbewustzijn, gebrek aan tijd om te bewegen en het groeiende aantal mensen met aandoeningen zoals rugpijn en overgewicht dragen sterk bij tot de groei van deze markt", zegt Ramon den Uijl, marketing manager van Masai Benelux . "Positieve mond-tot-mondreclame over onze producten resulteerde in een nog snellere groei. Met onze fantastische voorjaarscollectie 2010 hebben we er alle vertrouwen in dat ons klantenbestand sterk zal groeien."



Ingezonden persbericht