Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
KLM, Amsterdam Airport Schiphol en NBTC starten gezamenlijke
Holland-promotie in Rusland
26 jan - KLM, Amsterdam Airport Schiphol en het Nederlands Bureau voor
Toerisme & Congressen (NBTC) hebben samen met staatssecretaris van
Economische Zaken, Frank Heemskerk, in Madurodam het startsein gegeven
voor de gezamenlijke bewerking van de Russische markt. Tot 2013 - het
vriendschapsjaar Nederland-Rusland - investeren de partners bijna 1
miljoen euro. Doel van de samenwerking is om de bestemming `Holland'
meer bekendheid te geven zodat uiteindelijk meer Russische (zakelijke)
toeristen ons land bezoeken.
Groeimarkt Rusland
Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: "In 2009 bezochten zo'n 100.000
Russen ons land. Rusland is een groeimarkt en het is onze ambitie om
het aantal Russische bezoekers in 2015 te verdubbelen. Samenwerking is
essentieel om internationaal succesvol te zijn en het hoofd te bieden
aan de toenemende concurrentie. Dat is de reden voor ons om te starten
met gezamenlijke marketingactiviteiten om het merk `Holland' in
Rusland zichtbaar(der) te maken."
Samenwerking met KLM en Amsterdam Airport Schiphol
Marco Redeker, Commercieel Directeur Air France KLM voor Rusland:
"Voor KLM is Rusland een belangrijke groeimarkt waarin we graag extra
willen investeren. KLM heeft al een goede marktpositie opgebouwd in
Rusland en wil die graag verder en versneld uitbouwen. De Russen zijn
interessant, zij besteden relatief veel en reizen per trip vaak naar
één bestemming waar ze langere tijd doorbrengen. Met deze samenwerking
willen wij stimuleren dat ze hun reis naar Nederland gaan maken."
Ook Amsterdam Airport Schiphol is positief: "Rusland heeft goede
vluchtverbindingen met Schiphol. Dagelijks zijn er vier vluchten
vanuit Moskou en een tot twee vanuit St. Petersburg. Eenmaal op de
luchthaven wacht de passagiers een aangenaam verblijf in het casino,
het museum of een van de vele winkels. Een keuze uit bekende merken,
dat is wat de Russische reiziger zoekt en Schiphol kan dat bieden",
aldus Marcel Lekkerkerk, Director Aviation Marketing.