Ingezonden persbericht


04 maart 2010

COCA-COLA BRENGT 2010 FIFA WORLD CUP(TM) EN AFRIKA SPECTACULAIR TOT LEVEN IN DE AMSTERDAM ARENA

Wedstrijd Nederland Japan tijdens uniek evenement live op mega scherm, bekende Nederlandse artiesten maken er een nog grootser voetbalfeest op Afrikaans ritme van Amsterdam, Nederland De 2010 FIFA* World Cup(TM) wedstrijd Nederland-Japan zal 19 juni as. tijdens de 'Coca-Cola FIFA World Cup(TM) Celebration' op spectaculaire wijze in een Afrikaans swingende Amsterdam ArenA live te zien zijn. Dit evenement is een samensmelting van de oranjekoorts en het Afrikaanse ritme waar bezoekers hun passie rondom voetbal uit kunnen dragen. Verschillende grote namen waaronder Waylon, zullen bezoekers de sensatie van voetbal en het Afrikaanse ritme laten beleven en meevieren. De wedstrijd zal tijdens dit grootse en unieke 'public viewing' event op een megagroot scherm te zien zijn. Consumenten kunnen door het sparen van doppen van de 1,5 liter verpakkingen van Coca-Cola, Coca-Cola light en Coca-Cola Zero van 1 april tot 12 juni 2010 zich registeren voor een gratis tweede kaartje van dit evenement.

Topartiesten
Coca-Cola heeft een fantastisch programma opgesteld met Nederlandse en Afrikaanse artiesten die de Amsterdam ArenA op zijn grondvesten zullen doen trillen. Topartiesten waaronder Waylon zullen een sensationele show weggeven waarbij het publiek wordt uitgenodigd om haar passie voor muziek én voor voetbal uit te dragen. De bezoekers zullen gedurende de dag meegenomen worden in een unieke mix van Afrikaans optimisme en Oer-Nederlandse voetbalbeleving.

Geïntegreerde campagne
Dit grote spektakel maakt onderdeel uit van de campagne van Coca-Cola waarmee de 2010 FIFA World Cup(TM) in Nederland tot leven wordt gebracht. De campagne zal het unieke karakter van het continent Afrika combineren met de vreugde die voetbal oproept. Als partner en officiële sponsor van de FIFA nodigt Coca-Cola fans uit om hun voetbalvreugde uit te dragen. Net als de Afrikanen dat zo goed kunnen, zoals Roger Milla, die bekend is om zijn legendarische vreugdedans en de hoofdrol speelt in de wereldwijde commercial.

Samenwerking FIFA
Coca-Cola werkt al sinds 1974 formeel samen met de FIFA en is sinds 1978 officiële sponsor van de FIFA World Cup(TM). Coca-Cola adverteert al sinds 1950 tijdens elke FIFA World Cup(TM) in de stadions en ondersteunt de voetbalsport al lang op elk niveau. De 2010 FIFA World Cup(TM) vindt plaats in Zuid-Afrika. De aftrap staat gepland voor 11 juni. De 32 teams strijden voor het eerst op het Afrikaans continent om de meest felbegeerde trofee met de finale op 11 juli in het voetbalstadium van Johannesburg. *FIFA: Fédération Internationale de Football Association




Ingezonden persbericht