Nederlandse Publieke Omroep
Campagne Boekenweek op Nederland 2
Traditiegetrouw besteedt Nederland 2 in zijn programmering uitgebreid
aandacht aan de Boekenweek. Met de Avond van het Boek wordt op maandag
8 maart het startsein gegeven. De Boekenweek zelf vindt plaats van
woensdag 10 maart tot en met zaterdag 20 maart.
Ook dit jaar heeft Nederland 2 in samenwerking met de CPNB een
uitgebreide campagne neergezet om de programmering onder de aandacht
te brengen. In de 75ste editie van de Boekenweek staat dit jaar `Jong
zijn: het kind, de jeugd, de jongere' centraal, dit onder het motto
'Titaantjes - Opgroeien in de letteren'.
In het kader van het thema `Jong zijn' heeft de CPNB een aantal
schrijvers gevraagd mee te werken aan de Jubileumuitgave `Titaantjes
waren we...' Schrijvers schrijven zichzelf. In het verlengde daarvan
is het idee voor de campagne ontstaan. Onder het motto `Opgroeien in
de letteren' spelen vier schrijvers de hoofdrol in de promocampagne.
Joost Zwagerman, Connie Palmen, Abdelkader Benali en Tommy Wieringa
staan oog in oog met een jongere uitgave van zichzelf aan wie ze hun
brief schrijven. Naast een promocampagne zal de printuiting verspreid
worden onder alle aangesloten boekhandels (1400 adressen) en alle
vestigingen van bibliotheken inclusief provinciale
bibliotheekcentrales (1210 adressen). Ook komt de uiting als billboard
hier op het Media Park te hangen.