RTL Group

RTL 4 laat concurrentie flink achter zich op zaterdagavond

Gisteravond ging een nieuwe reeks van start van het populaire RTL 4-programma 'Ik Hou Van Holland'. Deze eerste aflevering trok direct bijna 2 miljoen kijkers, waarmee het op het 20 uur Journaal na het best bekeken programma van de zaterdagavond was. In de doelgroep van RTL 4, Boodschappers 20 - 49 jaar, haalde de door 'Omroepvrouw van het Jaar' Linda de Mol gepresenteerde show een zenderaandeel van maar liefst 27,5 procent. 'Wat Vindt Nederland?', de succesvolle comeback van Jack Spijkerman bij RTL 4, had gisteravond met bijna 1,4 miljoen kijkers een van de best bekeken afleveringen van de eerste twee seizoenen en ook het RTL Nieuws stond met 1,2 miljoen kijkers in de kijkcijfer top 10. Familiezender RTL 4 laat daarmee op de voor het gezin belangrijke zaterdagavond de concurrentie flink achter zich, hoewel de andere grote zenders met nieuwe programma's de strijd aangingen. In de voor adverteerders belangrijke doelgroep Boodschappers 20 - 49 jaar kwam RTL 4 gisteravond uit op een zenderaandeel van 20,3 procent terwijl de grootste commerciele concurrent SBS6 op 13,3 procent bleef steken. Eerder dit weekend was RTL 4 al de grote winnaar van de vrijdagavond.

---

Noot aan de redactie: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met RTL Nederland, Jaap Paulsen, tel. 06 - 53463092 of email jaap.paulsen@rtl.nl.