Ingezonden persbericht


Persbericht

Netivity zet AKO opnieuw op de kaart met ontwikkeling nieuwe webshop nieuwe webshop is van deze tijd, aantrekkelijk, overzichtelijk en beschikt over optimale zoekfuncties

Zwolle, 8 maart 2010- Netivity, specialist in functioneel ontwerp en technische realisatie van webtoepassingen, is bezig met de realisatie van een nieuwe webshop voor AKO. De planning is dat in juni 2010 deze vernieuwde moderne webshop van AKO online gaat. Afgelopen jaren heeft AKO haar omzet voornamelijk via de bestaande winkels in steden en op grote stations weten te genereren, maar met de implementatie van deze nieuwe webshop wil AKO ook de digitale winkelwereld veroveren.

AKO B.V. is in Nederland met ruim 100 leeswinkels en circa 800 medewerkers het grootste filiaalbedrijf op het verkoopgebied van kranten, tijdschriften en boeken. De winkels van AKO zijn door héél Nederland gevestigd op high-traffic locaties, zoals stations, vliegvelden en grote winkelstraten. Daarnaast beschikt AKO ook over een internetwinkel die 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar is en een boekenaanbod heeft met meer dan 180.000 titels.

Dennis Mikkelsen, Manager E-commerce bij AKO, geeft echter aan dat deze webshop niet meer voldoet aan de eisen waar een webshop tegenwoordig aan moet voldoen: "De ontwikkelingen op het internet gaan zo ontzettend snel, dat de webshop van AKO een beetje gedateerd is. De webshop in zijn huidige staat is weinig onderscheidend, veel te druk, de interactiemogelijkheden zijn ouderwets, het helpt de klanten niet goed te vinden wat ze zoeken en het weigeringspercentage ligt daardoor te hoog. Bovendien zijn er maar weinig mensen op de hoogte van het bestaan van de AKO-webshop en dat terwijl AKO een grote organisatie met hoge naamsbekendheid is. De bekendheid van en het vertrouwen in AKO is dus volop aanwezig, alleen moet dat nu ook doorgevoerd worden in een moderne en overzichtelijke webshop", verklaart Mikkelsen de keuze voor een nieuwe webshop.

Het doel van de nieuwe webshop is om ervoor te zorgen dat AKO online net zo goed gaat presteren als in de fysieke winkels. Dennis Mikkelsen geeft aan dat AKO de laatste jaren heel goed gescoord heeft, maar dat er op het online gebied nog heel veel winst geboekt kan worden: "Met deze nieuwe webshop willen we ervoor zorgen dat AKO online weer een uitdager wordt!"

De keuze van AKO om Netivity de nieuwe webshop te laten implementeren onderbouwt Mikkelsen als volgt: "Doordat Netivity ervaring heeft met grote partijen zoals de Kijkshop, Scapino en Vroom& Dreesman, blijkt dat het retailbloed er echt bij ze inzit en dat was precies waar we naar zochten. Daarnaast gaat Netivity heel bewust om met alle relaties en ook dat past precies in ons plaatje. Kortom AKO en Netivity vormen op alle fronten een goede match."

Dick Hammer, directeur van Netivity: "De volledige herbouw van de AKO webshop is voor ons een technische uitdaging, vooral ook vanwege de vele koppelingen en synchronisaties naar de verschillende backoffice systemen van AKO en toeleveranciers. Verder zal de gehele navigatiestructuur en het interactiemodel volledig worden vernieuwd. Uiteindelijk zal de samenwerking tussen AKO en Netivity een doeltreffend nieuw E-commerce platform opleveren!"

Mikkelsen beaamt de prettige samenwerking: "Netivity heeft een down to earth manier van werken en dat klikt heel goed met de manier waarop wij in het zakelijk leven staan. Wij zijn ervan overtuigd dat wij met behulp van Netivity vanaf juni weer helemaal op de digitale kaart staan!"

Contactgegevens Netivity:
Netivity C&IS - Vestiging Zwolle
Punterweg 10
8042 PB Zwolle
+31 (0)38 580 1000
info@netivity.nl
www.netivity.nl

Over Netivity
Netivity Consultancy & Internet Services is een jong en dynamisch bedrijf dat sinds 1999 bestaat. Met een team van specialisten op verschillende gebieden biedt Netivity betrouwbare en innovatieve internetoplossingen. Hierin zijn verschillende opties mogelijk; bijvoorbeeld websites, webshops en digitale nieuwsbrieven. Netivity profileert zich nadrukkelijk als partner van de klant en bouwt applicaties door middel van maatwerkontwikkeling, de inzet van standaardmodules en -componenten en koppelingen met bestaande of nieuwe software. Netivity biedt bedrijfskritische ICT-oplossingen, met als doel waardetoevoeging voor de klanten. Na analyse van complexe vraagstukken in diverse markten worden die vervolgens vertaald naar gebruiksvriendelijke en krachtige software. Naast softwareoplossingen en producten biedt Netivity diverse diensten op het gebied van internettechnologie, zoals consultancy, design, implementatie en training & support. Daarnaast is Netivity Microsoft gecertificeerd. Voor meer informatie: www.netivity.nl