Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 8 maart 2010

Boomerang Interactive ontwerpt Augmented Reality cover voor Vodafone

De cover van de vierde editie van het relatiemagazine Clear van Vodafone komt tot leven door Augmented Reality. Door gebruik van de webcam kunnen de lezers vanaf maandag 8 maart live op de cover van Clear zien wat de wereld twittert.

Door de cover - met unieke niet gepixelde marker- voor de webcam te houden, verschijnen real time tweets over de cover van Clear met als thema 'future'. Met een handbeweging over de cover laat je tweets over een ander relevant onderwerp verschijnen. Een duurzame toepassing; zolang de marker en de website intact zijn, werkt Augmented Reality op de cover van Clear. Vanaf maandag 8 maart is de website www.clearmagazine.nl/ar in de lucht en kun je het zelf uitproberen.

Boomerang Interactive
Sinds december 2009 is Boomerang Interactive onderdeel van Boomerang Unlimited. Het bedrijf ontwikkelt vernieuwende concepten op het vlak van interactieve communicatie. "De Augmented Reality cover van Clear heeft alle kernwaarden van Boomerang Interactive in zich; duurzaamheid, innovatie en speelse interactie," zegt Ralph Das, het brein achter Boomerang Interactive.

Clear Magazine
Clear is het relatiemagazine dat Boomerang Publishing maakt in opdracht van Vodafone Nederland. Vanaf deze editie is het Clear platform uitgebreid met een digitale variant, geproduceerd door Born '05 (www.clearmagazine.nl).

----------
Noot voor de redactie,