Ingezonden persbericht


Persbericht Leiden Marketing

Leiden, 9 maart 2010
Leiden zingt massaal voor het Glazen Huis

Het Glazen Huis van 3FM Serious Request hoort dit jaar in Leiden thuis. Dat vinden duizenden Leidenaren die wel wat `kenne leijen' voor het goede doel. Het studentenkoor Collegium Musicum, Aegee, studentenvereniging Augustinus en de PKvV hebben samen met lokale inwoners en ondernemers de handen ineen geslagen en een speciaal gelegenheidsnummer opgenomen.

Naast het inzetten van de website, Hyves, Twitter, speciale bierviltjes en actieposters wordt nu ook muziek in de strijd gegooid. Op de melodie van Beggin' (Madcon) promoot Leiden haar stad, haar hart en haar slagvaardigheid. Vasten ­ net als de dj's doen in het Glazen Huis ­ heeft tenslotte een bijzondere plek in de geschiedenis van de stad. Ook oud-student Alexander Pechtold `zingt' een regeltje mee. Het filmpje is te bekijken op www.glazenhuisinleiden.nl of via YouTube.

Inmiddels hebben ruim 5.000 mensen de petitie ondertekend. Samen met ambassadeurs Armin van Buuren (de beste dj ter wereld), Wesley Klein (winnaar Popstars 2010), Jochem Myjer (cabaretier), Jan-Jaap de Haan (wethouder Cultuur, Werk en Inkomen) en Eveline Crone (hoogleraar Universiteit Leiden) gaat Leiden de actie aan.

Tevens roept burgemeester Henri Lenferink iedereen die de stad een warm hart toedraagt op om alvast mee te denken over inzamelingsacties voor het Rode Kruis. Henri Lenferink: `Leiden is een sociaal-maatschappelijk betrokken stad met een bijzondere historie en veel gezelligheid. Zoals ook in het gelegenheidsnummer van de studenten wordt gezegd, heeft de stad zich altijd tegen elke vorm van onrecht verzet. Het was voor ons dan ook meteen duidelijk dat de stad Leiden de beste kandidaat is voor het Glazen Huis 2010 van 3FM.' Leuke ideeën en initiatieven kunnen gemaild worden naar glazenhuis@leidenmarketing.nl.

Noot voor de redactie.

Ingezonden persbericht