Ingezonden persbericht
Persbericht Leiden Marketing
Leiden, 9 maart 2010
Leiden zingt massaal voor het Glazen Huis
Het Glazen Huis van 3FM Serious Request hoort dit jaar in Leiden thuis. Dat
vinden duizenden Leidenaren die wel wat `kenne leijen' voor het goede doel. Het
studentenkoor Collegium Musicum, Aegee, studentenvereniging Augustinus en
de PKvV hebben samen met lokale inwoners en ondernemers de handen ineen
geslagen en een speciaal gelegenheidsnummer opgenomen.
Naast het inzetten van de website, Hyves, Twitter, speciale bierviltjes en actieposters wordt
nu ook muziek in de strijd gegooid. Op de melodie van Beggin' (Madcon) promoot Leiden
haar stad, haar hart en haar slagvaardigheid. Vasten net als de dj's doen in het Glazen Huis
heeft tenslotte een bijzondere plek in de geschiedenis van de stad. Ook oud-student
Alexander Pechtold `zingt' een regeltje mee. Het filmpje is te bekijken op
www.glazenhuisinleiden.nl of via YouTube.
Inmiddels hebben ruim 5.000 mensen de petitie ondertekend. Samen met ambassadeurs
Armin van Buuren (de beste dj ter wereld), Wesley Klein (winnaar Popstars 2010), Jochem
Myjer (cabaretier), Jan-Jaap de Haan (wethouder Cultuur, Werk en Inkomen) en Eveline
Crone (hoogleraar Universiteit Leiden) gaat Leiden de actie aan.
Tevens roept burgemeester Henri Lenferink iedereen die de stad een warm hart toedraagt op
om alvast mee te denken over inzamelingsacties voor het Rode Kruis. Henri Lenferink:
`Leiden is een sociaal-maatschappelijk betrokken stad met een bijzondere historie en veel
gezelligheid. Zoals ook in het gelegenheidsnummer van de studenten wordt gezegd, heeft de
stad zich altijd tegen elke vorm van onrecht verzet. Het was voor ons dan ook meteen
duidelijk dat de stad Leiden de beste kandidaat is voor het Glazen Huis 2010 van 3FM.'
Leuke ideeën en initiatieven kunnen gemaild worden naar glazenhuis@leidenmarketing.nl.
Noot voor de redactie.
Ingezonden persbericht