FloraHolland


FloraHolland Productcommissie Balkon- en terrasplanten

FLORAHOLLAND (18 maart 2010) - Jacqueline Doornekamp, projectmanager van Bloemenbureau Holland heeft tijdens de vergadering van 12 maart j.l. een toelichting gegeven over de mogelijkheden van promotie in o.a. Duitsland. BBH heeft de afgelopen maanden de werkwijze aangepast. Door promotie probeert BBH in contact te komen met de consument. Voor Balkon- en terrasplanten wordt er met een beperkt budget zo veel mogelijk consumenten bereikt. De FPC heeft aangegeven dat er collectief meer uit promotie gehaald zou moeten worden. Promotie is een samenspel tussen de aanvoerders, BBH en LTO. Ron Verkade heeft het aanbod van 2010 geïnventariseerd. De resultaten zijn gedeeld met de FPC. Binnenkort wordt er een nieuwsbrief met de resultaten opgesteld voor alle deelnemende aanvoerders. FloraHolland Connect stemt de activiteiten af op het te verwachten aanbod. Ron Verkade heeft PlantConnect.nl toegelicht. PlantConnect is een dag- en weekhandelssysteem. Voor een optimaal gebruik van PlantConnect is goed fotomateriaal van essentieel belang. De verwachting is dat de deelname de komende tijd verder toe zal nemen. FloraHolland organiseert `workshops digitaal zaken doen' door het gehele land om de aanvoerders te helpen bij de digitalisering. Via www.floraholland.com kunnen aanvoerders zich hiervoor aanmelden.

Piet Alsemgeest heeft een toelichting gegeven over beeldondersteunend veilen. Het kopen op afstand neemt steeds meer toe. Bij beeldondersteunend veilen komt het product fysiek langs de klok en het beeldmateriaal is ter ondersteuning. Kopers kunnen 's middags bij het ophalen van het aanbod beschikken over fotomateriaal. KOA kopers maken gebruik van de beelden om hun inkoop te bepalen. Voor KOA inkoop is de betrouwbaarheid van de informatie van groot belang.

De volgende vergadering vindt plaats in juni. Dit is een gezamenlijk vergadering met de FPC eenjarige zomerbloeiers.