Persbericht

22 maart, 2010

Samenwerking hybris en Accenture
~ Bundeling strategisch advies en e-commerce-oplossingen gericht op multi-channel ambities ~

Hybris, leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce-software, gaat een samenwerking aan met Accenture, consultancybedrijf op het gebied van management, technologie en outsourcing. De bedrijven gaan in Nederland samenwerken op het gebied van multi-channel e-commerce en richten zich daarbij vooral op de retailsector. De organisaties presenteren zich samen aan nieuwe klanten en gaan gezamenlijk werken aan het ontwikkelen van trainingen. Hybris is de snelst groeiende e-commerce partij ter wereld en kan de Nederlandse e-commercestrategie van Accenture goed aanvullen. Accenture denkt op strategisch niveau mee met hybris en vertaalt trends in het buitenland naar de Nederlandse markt.

Henk-Jan van der Weide, regional manager bij hybris Benelux, zegt: "We zijn heel blij met deze samenwerking. Dit betekent voor hybris een duidelijke aanvulling in het hogere segment, omdat we een unieke combinatie van business consultancy en e-commercestrategieën kunnen bieden. Hierdoor kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn."

"Wij zien toekomst in hybris en in de samenwerking met deze nieuwe partij in ons partnerportfolio", zegt Frank Rennings, partner e-commerce bij Accenture Nederland. " Door de integratie van e-commerce-oplossingen en productinformatiemanagement biedt hybris een strategische multi-channel propositie. Accenture ziet de toegevoegde waarde van e-commerce en multi-channel retailing en focust zich in deze samenwerking verder op deze groeimarkt."