Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Helpdesk VPT breidt dienstverlening uit
De Helpdesk Veilige Publieke Taak biedt vanaf 1 april een extra dienst
op zijn vernieuwde website. Vanaf dan is het ook mogelijk om als
werkgever 24 uur per dag contact te maken met de helpdesk. U kunt
schadevragen of -situaties uploaden en ontvangt binnen 24 uur een
inhoudelijke reactie. Deze extra dienstverlening helpt werkgevers in
de publieke sector Nee! Te zeggen tegen agressie en geweld.
De Helpdesk Veilige Publieke
Taak is een samenwerking tussen het Ministerie van Binnenlandse Zaken
en Koninkrijksrelaties en Slachtofferhulp Nederland en geeft advies
aan werkgevers met een publieke taak die schade lijden door agressie
en geweld. De website van de helpdesk biedt basisinformatie over deze
dienstverlening, heldere praktijkvoorbeelden en overzichtelijke
contactmogelijkheden. De nieuwe dienst is een extra service.
Uilke Duinstra, projectleider Helpdesk Veilige Publieke Taak, over
deze nieuwe dienst: "De helpdesk is voortdurend op zoek naar de
actuele vragen van werkgevers in de publieke sector over het verhalen
van schade. Deze nieuwe online dienst zorgt ervoor dat we hen nog
sneller kunnen adviseren. De vragen die we op deze manier
binnenkrijgen, dienen weer als voorbeeldverhalen elders op de site.
Door ervaringen te delen, versterken we de onderlinge kennis over het
verhalen van schade."
De Helpdesk Veilige Publieke Taak is bereikbaar via het invulformulier
op de internetsite. Ga hiervoor naar
www.helpdeskvpt.nl/uw-praktijkvoorbeeld (extern) . Liever telefonisch
contact? Bel dan naar (030) 263 14 04. De juristen van de helpdesk
helpen u graag verder.