Ingezonden persbericht

Flexibility.nl best beoordeeld door respondenten op zoek naar detacheerder

112 verschillende websites beoordeeld tijdens onderzoek van WUA!

AMSTERDAM - Wanneer respondenten de opdracht krijgen online op zoek te gaan naar een detacheringsbureau, komt de website van Flexibility als beste uit de bus. Dat blijkt uit de Web Performance Scan die WUA! in maart 2010 uitvoerde. De respondenten bezochten maar liefst 112 verschillende websites, en gaven daar in totaal 214 individuele beoordelingen over. De uiteindelijke voorkeur blijkt verdeeld over de vele verschillende organisaties.

De onderzoeksresultaten
Detacheerder Flexibility wordt door 30% van de respondenten gevonden. De eerste indruk die respondenten van de website hebben is goed, want alle respondenten die de website bezoeken vinden het de moeite waard om erop door te klikken. Uiteindelijk wijst een kwart van deze bezoekers Flexibility aan als favoriete detacheerder. De website krijgt goede beoordelingen op informatiewaarde en gebruiksvriendelijkheid. Over de informatiewaarde vertelt een respondent; 'Er staat precies uitgelegd wat onder de verantwoordelijkheid van de werkgever valt en wat onder de verantwoordelijkheid van Flexibility. De hele gang van zaken wordt uitgelegd, inclusief de voordelen voor werkgevers.'
Yacht beschikt ook over een vindbaarheid van 30%, en ziet ruim 80% daarvan doorgaan op de website. Yacht.nl wordt gewaardeerd om de vormgeving, en scoort ook goed op imago en vertrouwen. 10% van de respondenten zou op basis van deze zoektocht voor Yacht als detacheerder kiezen.
Randstad eindigt in het onderzoek op de derde plaats, en behaalt dit resultaat ondanks een vindbaarheid van 12,5%. Randstad.nl gooit hoge ogen qua imago, informatiewaarde en vormgeving, en krijgt daarmee toch 5% van de totale voorkeur als favoriete detacheerder.

Web Performance Scan

Veertig studenten in het hoger beroepsonderwijs en wetenschappelijk onderwijs namen deel aan het onderzoek. Ze kregen de volgende casus voorgelegd: 'Je wilt graag goede mensen die op detacheringbasis voor jouw bedrijf kunnen werken. Ga op het internet op zoek naar een detacheringsbureau dat je daarmee kan helpen.' De respondenten vulden vervolgens uitgebreide vragenlijsten in over de verschillende websites die ze tegenkwamen. De websites werden beoordeeld op deelaspecten als gebruiksvriendelijkheid en informatiewaarde. Met een deel van de respondenten werd na afloop van de twee uur durende zoektocht een groepsdiscussie gehouden. Aan de hand van alle verzamelde data berekende WUA! ten slotte de verschillende Web Performance Scores.

Over WUA!

WUA! is dé marktleider in Nederland op het gebied van Web Performance en sinds 2009 dochterorganisatie van Effectory. WUA! heeft met de ontwikkeling van de Web Performance Scan een uniek product op de markt gezet. Met de Web Performance Scan helpt WUA! grote en middelgrote organisaties met het inzichtelijk en meetbaar maken van hun prestaties op het internet. Deze organisaties zijn hierdoor in staat hun prestaties voortdurend op gerichte wijze te verbeteren. Door de WUA! Web Performance Scan gebenchmarkt periodiek uit te voeren, meet WUA! precies of gedane verbeteringen en investeringen effect hebben op de prestaties van websites. In de visie van WUA! dient informatie uit onderzoek daadwerkelijk te zorgen voor verbetering van websites en de positionering binnen de betreffende branche.

Onderzoeksopzet
Onderzoek: maart 2010
Case: 'Je wilt graag goede mensen die op detacheringbasis voor jouw bedrijf kunnen werken. Ga op het internet op zoek naar een detacheringsbureau dat je daarmee kan helpen.'
Respondenten: 40
Selectiecriteria: 50% man/50% vrouw verdeling, studenten HBO of WO
Leeftijd: tussen de 19 en 32 jaar oud
Plaats onderzoek: Amsterdam
Opleiding: HBO en WO
Ervaring: Oriënteren regelmatig op het internet
DVD panel discussie: 2 x 1 uur
Aantal pagina's rapportage: 200+
Volgende meting: tweede meting in september 2010

Noot voor de redactie (