ASICS organiseert allereerste 'Live Running Casting' tijdens Marathon van Parijs

07/04/2010 11:32

PR Newswire

HOOFDDORP, Nederland, April 7, 2010 /PRNewswire/ --


- De winnaar wordt het nieuwe gezicht van ASICS' AYAMi-campagne

De marathon van Parijs, die dit jaar op 11 april gehouden zal worden, zal

de achtergrond vormen voor een uitzonderlijke gebeurtenis: de allereerste

'Live Running Casting'. Met deze casting geeft ASICS vrouwelijke hardlopers

de kans het gezicht te worden van een pan-Europese campagne voor de nieuwe

hardloopcollectie AYAMi. Wat deze casting zo uniek maakt, is dat de winnares

niet zal worden geselecteerd vanwege haar aantrekkelijke uiterlijk of figuur,

maar vanwege de pure emoties en doelgerichtheid waarmee ze één van Europa's

grootste marathons loopt.

De'Live Running Casting' van ASICS, die plaatsvindt in één van de

modehoofdsteden -Parijs-, heeft al bewezen een opvallend succes te zijn.

Bijna 1500 vrouwen uit de hele wereld hebben zich al geregistreerd, wat

betekent dat zo'n 25% van de vrouwelijke renners van de marathon deelneemt

aan deze unieke gebeurtenis van ASICS.

Live Running Casting

ASICS' officiële AYAMi Running Casting-punt ligt in Bois de Vincennes

(ongeveer op het 12km-punt), waar een speciaal team van professionele

fotografen foto's zal nemen van elke geregistreerde vrouw op het moment dat

zij voorbij loopt. Daarnaast liggen er nog drie andere castingplekken langs

de route -op 8km, 22km en bij de finish- met in totaal 45 fotografen die

verspreid zijn over de verschillende punten. Elke deelnemende hardloopster

kan gemakkelijk worden herkend aan een speciale, neonroze sticker.

Echte schoonheid, echte vrouwen

De casting richt zich, in tegenstelling tot de perfecte modellen die

poseren in een perfect verlichte studio, op echte vrouwen in het heetst van

een echte strijd. ASICS wil met de reclamecampagnes van AYAMi schoonheid

opnieuw definiëren. Volgens ASICS is schoonheid niet te vinden in een make-up

tasje of een dieet, maar in het doorzettingsvermogen en de kracht van een

vrouw - in de onvervalste inspanning van een echte hardloopster. De gelukkige

vrouw die deze kwaliteiten het best tot uitdrukking brengt, zal onderwerp

zijn van een professionele fotosessie en wordt het gezicht van AYAMi's

lente-zomer campagne van 2011. Samen met nog vier andere winnaressen zal ze

ook een opvallende outfit van de nieuwe functionele vrouwenlijn van AYAMi

ontvangen.

Een speciale Running Casting jury, die bestaat uit de Creative Director

van het gerenommeerde internationale reclamebureau Amsterdam Worldwide, het

hoofd van marketing van ASICS en speciale gast, huidig Olympisch

Marathonkampioene Constantina Dita, zal de deelnemers beoordelen op kracht,

vastberadenheid en pure emotie die ze op de foto's uitstralen. De gelukkige

winnares wordt eind mei van dit jaar bekendgemaakt en zal het gezicht worden

van ASIC's pan-Europese, multi-media lente-zomercampagne van 2011.

Over AYAMi

ASICS' nieuwe vrouwelijke hardloopcollectie verenigt prestatie en stijl.

Met smaakvolle combinaties, hightech materialen, felle kleuren en

uitgesproken prints, biedt AYAMi -Japans voor 'vrouwelijk', 'kleurrijk' en

'schoonheid'- een collectie die zich toelegt op gelaagde kleding.

Met AYAMi's kleding, ontworpen en geproduceerd naar de hoogste standaard

van Japans vakmanschap, zullen vrouwen er goed uitzien en zich goed voelen.

AYAMi's veelzijdige kledingsstukken voldoen niet alleen aan de hoogste

prestatie-eisen, maar nodigen tevens iedere vrouw uit om keer op keer haar

eigen persoonlijke combinatiestijl te dragen. AYAMi's hightech materialen

houden de lopers warm, droog en comfortabel, zodat ze zich op hun prestaties

kunnen blijven concentreren, terwijl de levendige lagen flair en plezier

toevoegen aan de hardloopwereld.

Het kenmerkende logo van de collectie - de AYAMi klaver - is de

vrouwelijke variant van de ASICS' tijgerstrepen.

asics.com