Wereldwijd leider in video-oplossingen ontstaat uit strategische integratie van Medialink en The NewsMarket

Wereldwijd leider in video-oplossingen ontstaat uit strategische integratie van Medialink en The NewsMarket

LONDEN--(BUSINESS WIRE)-- 20100413 --

Synaptic Digital (www.synapticdigital.com) lanceerde zijn nieuwe merk na de strategische integratie van Medialink en The NewsMarket, twee marktleiders in videostrategie, creatie en distributie. De gezamenlijke geschiedenis van beide bedrijven, met name een productie die verschillende prijzen opleverde en wereldwijde videodistributie, vormt een krachtige synergie voor groei in multimediadiensten voor bedrijven, organisaties en agentschappen.

Bekijk de video van Synaptic Digital op: http://inr.mediaseed.tv/SynapticDigital_37360/

“Synapsen zijn verbindingen die boodschappen overbrengen in de hersenen. Synaptic Digital bouwt intelligente verbindingen tussen onze klanten en hun doelpublieken,” zei Jim Lonergan, CEO, Synaptic Digital, die de transformatie van het bedrijf leidt. “Als Synaptic Digital bieden we onze klanten de slimme video-oplossingen die hen helpen hun doelpubliek te bereiken via verschillende mediums en platformen,” zei Lonergan.

“Videocommunicatie wordt steeds belangrijker voor merken. Naarmate meer mediaorganisaties video gebruiken in hun rapportering, merken we dat de interesse voor onze inhoud toeneemt. We juichen de ontwikkeling toe van nieuwe diensten die ons zullen helpen video te gebruiken om het publiek te bereiken dat we willen bereiken,” zei Peter J. Prince, hoofd digitale communicatie, The Royal Bank of Scotland Group.

“Onze nieuwe bedrijfsidentiteit werd ontworpen om professionals aan te trekken met alle niveaus van video-ervaring – van mensen die al lang video’s ontwikkelen tot zij die er pas mee begonnen zijn”, zei Matt Thomson, Managing Director -- Europa, Synaptic Digital. “We bieden onze klanten de kennis om op te treden in dit steeds verder evoluerende medialandschap, terwijl we de inzichten verstrekken die ze nodig hebben om de beste videotools die beschikbaar zijn te begrijpen en te gebruiken, zoals onze online newsrooms, Internet Media Tours en narratieve marketingsegmenten.”

Synaptic Digital, met hoofdzetel in New York City, is wereldwijd actief in de Verenigde Staten, Europa en Azië, en heeft klanten over de hele wereld. De teams bieden klanten begeleiding, toegang tot bedrijfseigen diensten, creatieve tools en wereldwijde distributie van inhoud. Het wereldwijde distributieplatform van het bedrijf, www.thenewsmarket.com, dat wordt gebruikt door meer dan 25.000 mediakanalen in 190 landen, zal ongewijzigd blijven werken.

Over Synaptic Digital:

Synaptic Digital (www.synapticdigital.com) is de wereldwijde leider in digitale media-oplossingen voor bedrijven, organisaties en agentschappen. De klanten doen een beroep op ons uitzonderlijke team van deskundigen voor begeleiding, strategieën, bedrijfseigen diensten, creatieve tools en wereldwijde distributie die nodig zijn om de boodschappen over te brengen die de juiste impact hebben op TV, het internet, websites, radio, blogs, sociale netwerken en andere mediakanalen. Topmerken als Ericsson, GM, The Gates Foundation, GlaxoSmithKline, Google, Intel, Kia, NAVO, Panasonic en vele anderen wereldwijd vertrouwen op onze online newsrooms, narratieve marketingsegmenten, financiële berichten en ons paradepaardje: het wereldwijde distributieplatform - thenewsmarket.com.

Het privébedrijf met hoofdzetel in New York heeft kantoren in Londen, Ahmadabad, Atlanta, Peking, Chicago, Los Angeles, Mumbai, München, San Francisco en Washington, DC. Investeerders zijn onder meer Softbank Capital, Hearst Interactive Media, Battery Ventures, Boldcap Ventures en High Peak Venture Partners.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Lara Haarhoff
Marketing Director
Synaptic Digital
T: +1 212.812.7005

Lara.Haarhoff@synapticdigital.com