Kijk voor beeldmateriaal op http://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/NAVTEQ/NAVTEQ-LocationPoint-Advertising-behaalt-70-click-thru-rate-voor-McDonalds/n/7592

Persbericht

NAVTEQ LocationPoint(TM) Advertising behaalt 7,0% click-thru rate voor McDonald’s McDonald's kiest advertentiediensten van NAVTEQ voor pilot nieuwe campagne in Finland Veldhoven - 13 april 2010 - NAVTEQ, de toonaangevende aanbieder van kaarten, verkeers- en locatiegegevens voor navigatie, location-based diensten en mobiel adverteren overal ter wereld, heeft de resultaten bekend gemaakt van zijn eerste locatiegerichte campagne in Europa met een wereldwijd adverterend merk, McDonald's.

Met de op NAVTEQ LocationPoint(TM) Advertising gebaseerde campagne kon McDonald's locatiegebonden mobiele advertenties sturen naar gebruikers van Nokia Ovi Maps binnen een bepaalde afstand van één van de 82 McDonald's-restaurants in Finland. De campagne promootte een cheeseburger voor 1 euro, wat resulteerde in een duidelijk toenemende ROI en een click-thru rate van 7,0%. Consumenten klikten op de advertenties om meer informatie te krijgen over de actie en de route per auto of te voet naar de dichtstbijzijnde vestiging te bekijken. Van de mensen die doorklikten, koos 39% voor de click-to-navigate optie om zo met Ovi Maps van Nokia de route per auto of te voet naar de dichtstbijzijnde McDonald's op te vragen.

"Het benaderen van klanten in de buurt van onze vestigingen en ze dan rechtstreeks naar onze restaurants begeleiden is een krachtig marketingmiddel voor McDonald's", zegt Tomi Wirtanen, head of marketing bij McDonald's Finland. "We zijn erg blij met de resultaten van deze campagne. NAVTEQ LocationPoint heeft bewezen dat locatiegerichte mobiele advertenties inderdaad wandelaars naar onze restaurants leidt."

Gartner voorspelt dat er in 2013 voor surfen op het web meer mobiele telefoons dan PC's zullen worden verkocht, met 1,82 miljard smartphones en telefoons met een browserfunctie.*

NAVTEQ verkeert in de unieke positie dat het een turnkey advertentieoplossing voor smartphones kan leveren en beheren omdat het de toonaangevende speler is voor content en diensten, die samenwerkt met honderden partners en die aantrekkelijke, dynamische advertenties kan versturen.

"NAVTEQ is de keuze bij uitstek voor het koppelen van de digitale en de fysieke wereld door de combinatie van locatiebronnen van NAVTEQ en het consumentenbereik van Nokia", zegt Tuula Rytilä-Uotila, vice president location bij Nokia. "Nu consumenten steeds meer diensten op hun mobiele telefoons willen, zoals muziek, kaarten en entertainment, kan contextafhankelijke reclame de consumentenervaring verbeteren en tegelijkertijd de kosten voor de gebruiker tot een minimum beperken."

"McDonald's is één van de eerste adverteerders in Europa die inzicht geeft in de groei van de markt voor lokale reclame", aldus Christopher Rothey, vice president market development and advertising bij NAVTEQ. "De uitstekende resultaten van de McDonald's-campagne bewijzen dat de consument deze lokale reclame belangrijker vindt en dat betekent dat die advertenties meer effect hebben."

Bron: Mobile Entertainment - http://www.mobile-ent.biz/news/35639/Mobile-phones-to-overtake-PCs-for-web-surfing-by-2013