TROS

Afdeling Communicatie
Hilversum, 14 april 2010

Televisie
HET PERFECTIE PLAATJE
Uitzending dit najaar
Nederland 1 - tijdstip nnb

TROS KOOPT 'HET PERFECTE PLAATJE' AAN

Op de televisiebeurs Mip in Cannes heeft de TROS het programma HET PERFECTE PLAATJE aangekocht. In HET PERFECTE PLAATJE, dat dit najaar op de buis komt, gaat de TROS op zoek naar het ultieme geluk volgens de Nederlander.⤨ De Nederlander streeft er zijn hele leven naar, zou er voor door het vuur gaan en er zijn spaarvarken voor kapot slaan: het perfecte geluk!

Peter Kuipers, directeur TROS: "We zijn erg verheugd dat we dit nieuwe, verrassende en gezellige programma kunnen maken. Het past helemaal in ons streven om breed familieamusement uit te zenden. We hopen er een jaarlijks terugkerende uitzending van te maken."

In HET PERFECTE PLAATJE wordt in samenwerking met TrosKompas en de site www.tros.nl marktonderzoek gedaan onder Nederlanders. In dit onderzoek wordt onder meer gevraagd naar de perfecte baan, huis, auto, vakantie, huisdier en de perfecte partner. Tijdens de avondvullende uitzending wordt toegewerkt naar de climax: HET PERFECTE PLAATJE!

Het programma is ontwikkeld door Teve Media Group, die het inmddels ook voor de Vlaamse commerciële zender VTM produceert. "We zijn erg blij dat we het voor de TROS mogen maken en dat ze het internationale potentieel van dit programma inziet", zegt Hans Dekker, CEO van Teve Media Group. Het Perfecte Plaatje is zonder meer vernieuwende televisie die appeleert aan het hedendaagse tijdgeest waarbij mensen zich graag spiegelen aan bekende medemensen."

Wie het programma gaat presenteren, is op dit moment nog niet bekend.