Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Leidschendam, 7 mei 2010

Moeder is traditioneel én hip

De eerste `moderne' Moederdag werd in 1907 in Amerika gevierd. Omdat ze zoveel van haar toegewijde moeder hield, begon Anna Jarvis een campagne om op de tweede zondag van mei een speciale dag ter ere van alle moeders te houden. In 1914 werd Moederdag uitgeroepen tot officiële feestdag. Deze traditie houdt ook dit jaar onverminderd stand, en moeders worden overladen met cadeaus.

Naast de traditionele cadeaus zoals bloemen, sieraden, bonbons en parfums, die ook dit jaar gretig aftrek vinden, signaleert Detailhandel Nederland twee opvallende trends. Een veel gekocht cadeau dit jaar is de badjas. Ideaal om 's ochtends met de kinderen te ontbijten, of voorafgaand aan een bad jezelf te verwennen met een maskertje en gelakte nagels.

De tweede opvallende trend is dat naast tekeningen en zelfgemaakte ontbijtjes, de moderne moeder in 2010 heel graag technische gadgets krijgt. Maar dan wel gadgets in een vrouwelijk jasje, zoals een roze routeplanner, een elegante smartphone of een mini-hdcamera. Cadeaus die passen bij de moderne, zelfbewuste moeder. Ook oma wordt niet vergeten met bijvoorbeeld een digitaal fotoboek.