Gemeente Venray


25 mei 2010

Regiotaxi scoort ruime voldoende

Reizigers uit Venray zijn tevreden met de dienstverlening van Regiotaxi. In een klanttevredenheidsonderzoek onder reizigers van Regiotaxi Limburg geven ze de voorziening een rapportcijfer van 7,3.

Het onderzoek is eind 2009 gehouden. Het onderzoek gebeurde in opdracht van onder andere de gemeente Venray en de provincie Limburg. Bij het vorige klanttevredenheidsonderzoek was de score 7,1.

Deur tot deur

Uit het onderzoek blijkt dat de Regiotaxi vooral wordt gebruikt om op bezoek te gaan bij familie of vrienden en om naar het ziekenhuis, de huisarts of de fysiotherapeut te gaan. Een belangrijke reden hiervoor vinden de Venrayse reizigers dat zij van deur tot deur vervoerd worden. Verder blijkt dat de reizigers tevreden zijn over de chauffeurs. Ze zijn vriendelijk, behulpzaam, geduldig en netjes. Ook over de voertuigen is men tevreden. Deze zijn duidelijk herkenbaar en netjes, hebben comfortabele stoelen en het in- en uitstappen gaat gemakkelijk.

Verbeterpunten

Verder blijkt dat de reiziger vindt dat het op tijd ophalen moet verbeteren. Bijna een derde van de Venrayse reizigers geeft aan dat het regelmatig voorkomt dat de afgesproken ophaalmarges worden overschreden. Ook het omrijden zou moeten verbeteren aldus een derde van de Venrayse reizigers.

Ongeveer vier vijfde van de pashouders in Venray geeft aan de Regiotaxi minimaal één keer per maand te gebruiken en 75% van de pashouders vindt de Regiotaxi goedkoop.