Ingezonden persbericht



---


PERSINFORMATIE

NIEUWE EIGENAREN VOOR DE AMSTERDAM INTERNATIONAL FASHION WEEK

Amsterdam, 25 mei 2010 ­ De Amsterdam International Fashion Week B.V. (AIFW) ­ organisator van ondermeer twee maal per jaar de Amsterdamse modeweek ­ is door Pieter de Haan verkocht aan Hans van der Linden van de Brand2Event Group en Bart Maussen van de Maussen Group. Nadat Pieter de Haan de prestigieuze en succesvolle modeweek naar de huidige omvang heeft weten uit te bouwen, trekt hij zich per 1 september a.s. terug uit het actieve zakenleven. Van der Linden en Maussen zullen de organisatoren van de Amsterdam International Fashion Week daar waar mogelijk ondersteuning bieden bij de verdere uitbouw van haar activiteiten. Hierbij zal ook een belangrijke rol zijn weggelegd voor de huidige en toekomstige sponsoren van de Amsterdam International Fashion Week. In september presenteren de nieuwe eigenaren, samen met Merle Deterink, manager van de organisatie, hun plannen voor de toekomst van de Amsterdam International Fashion Week.
Hans van der Linden is sinds 1996 op vele fronten binnen de evenementenwereld actief. Als partner in Total Identity, een toonaangevend communicatieadvies- en designbureau, heeft hij in het verleden de nodige ervaring opgedaan in merkenbeleid. Zijn huidige bedrijf Brand2Event Group organiseert evenementen & merkactivaties, zoals Top Gear en het culinaire high-end evenement Taste of Amsterdam. Als concessiehouder van de publiekscatering in de Amsterdam ArenA en exploitant van het foodcourt Heineken Music Hall, is hij een grote speler binnen de party- en evenementencatering. Het bureau Young Label richt zich op het uitzenden van horecapersoneel, hostesses en promotieteams. De Brand2Event Group zal de organisatie van de Amsterdam International Fashion Week versterken op het gebied van sponsorwerving, hospitality en projectorganisatie. Bart Maussen is sinds 1987 actief in de communicatie- en PR branche. De Maussen Group omvat een aantal communicatieadvies- en PR-bureaus, te weten: Maussen Communications & Public Relations, Leads Public Relations, de Dutch PR Group en M-PR. Met deze bureaus adviseert hij tal van bedrijven in positionering-, communicatie- en PR-trajecten voor hun organisatie, merken, producten en/of diensten. M-PR, het in Fashion & Lifestyle gespecialiseerde press office van de Maussen Group, zal de organisatie van de Amsterdam International Fashion Week versterking bieden in hun positionering- en communicatiebeleid.
De komende Amsterdam International Fashion Week wordt georganiseerd van 14 tot en met 18 juli a.s. Spice PR is verantwoordelijk voor de public relations en mediarelaties. Einde persinformatie, Amsterdam 25 mei 2010