Nederlandse Publieke Omroep

NPO wint 2 Dutch Promo Awards
Eerder deze week won de NPO twee Dutch Promo Awards. In de categorie thema/event won de NPO-promo voor het Nederlands Film Festival op Nederland 2, gemaakt door Bas Pinkse, Ilse Nikken, Jeroen Kramers en 25fps. In de categorie sport/nieuws won de NPO-promo 50 jaar Studio Sport op Nederland 1, gemaakt door Repko van den Berg. De overall winnaar van de Dutch Promo awards is "Bring on the bastards" van UPC on demand.

De vakprijzen voor tv-promo's werden voor de derde keer uitgereikt, ditmaal in Panama te Amsterdam. Het volledige overzicht van de winnaars per categorie is als volgt:


- Film: Film1, Let The Right One In

- Documentaire: BNN, Strapped 'n Strong

- Reality: RTL 7, The First 48 Hours

- Drama: SBS 6, Aankondiging Castle

- Nieuws/sport: NPO, 50 Jaar Studio Sport

- Comedy/humor/satire: Comedy Central, Freek's Oudejaars
- Thema/event: NPO, Nederlands Filmfestival
- Show/spel: Canvas (VRT), De Canvascrack

- Kinderprogramma: Film 1, Kinderfilms van A tot Z
- Zenderimago: Sport 1, Sport1 & Piet Zoomers
- Muziek: Film 1, Joshua

- Sounddesign/audio-effects: Sport 1, Audi Cup
- Copy/voice over: Sport 1, Community Shield
- Graphics/animation: UPC On Demand, Bring On The Basterds
- Campagne: Ketnet (VRT), KetnetShake

- OVERALL: UPC ON DEMAND, BRING ON THE BASTERDS

Promo's van de publieke omroepen, de commerciële tv-stations en de regionale zenders in Nederland en België komen in aanmerking voor de jaarlijkse Dutch Promo Awards. De jury, bestaande uit Marc Pos, Ton F. van Dijk en Leo van der Goot, bepaalde dit jaar welke de beste zijn, gelet op effectiviteit, creativiteit en de mate van vernieuwing.

De Dutch Promo Awards zijn in het leven geroepen om het werk van promomakers in Nederland en België aandacht te geven en te onderscheiden. De organisatie van de competitie en de uitreiking is in handen van RTL Nederland, SBS Broadcasting en de NPO in samenwerking met Kingcanary.