Nederlandse Publieke Omroep
Seminar over opinieonderzoek en de media
`Voor of tegen een kandidaat-premier', `de voorkeur voor een bepaald
product of dienst' of het oordelen over `het winnen van een gigolo bij
een abonnement'. De uitslagen op deze (internet-) enquêtevragen krijgen
aandacht in de media en hebben een effect in de maatschappij.
Aanstaande woensdag 2 juni 2010 organiseren het CBS en het
Nederlandstalig Platform voor Survey-Onderzoek (NPSO) het seminar
'Surprise of Survey'. De NPO is partner van dit seminar.
Het seminar gaat over de effecten van publiciteit en kwaliteit van
(internet)survey-onderzoeken en opiniepeilingen. Doel van de dag is met
elkaar te discussiëren over de mogelijkheid om snelheid en
aantrekkelijkheid van nieuws te koppelen aan kennis over en vormen van
kwaliteitcriteria voor surveyonderzoek. Het seminar vindt plaats in de
Beurs van Berlage in Amsterdam en duurt van 14.00 tot 16.30 uur.
Gastsprekers zijn onder andere Tom van Dijk (Intomart GfK), prof. Jelke
Bethlehem (UvA, CBS), prof . Jaak Billiet (Leuven) en Margo Smit van
NVOJ.
Klik hier om je voor 'Surprise of Survey' aan te melden.
Zie het origineel