Vialis
BR>
Uitvoering spoedaanpakproject A27 begonnen
Maandagmorgen 31 mei 2010 is de uitvoering van spoedaanpakproject A27
Everdingen - Lunetten officieel begonnen. Demissionair minister van
Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings heeft de starthandeling verricht
met Karla Peijs (Voorzitter Veilig Verkeer Nederland) en de heer Harold
Goddijn (CEO TomTom).
Op 19 januari 2010 is het contract tussen Rijkswaterstaat en Combinatie
De Utrechtse Tulp getekend. In de Combinatie nemen Mourik Groot Ammers,
KWS Infra, Vialis en Van Hattum en Blankevoort deel.
De A27 Everdingen-Lunetten valt onder het spoedaanpakprogramma van het
Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Hiermee pakt Rijkswaterstaat
landelijk dertig knelpunten versneld aan.
Om het verkeer op de A27 beter te laten doorstromen en om overlast door
sluipverkeer te verminderen, wordt over het hele traject in de richting
van Everdingen-Lunetten een extra rijstrook toegevoegd in de vorm van
een spits- of een weefstrook.
Tussen de op- en afritten bij Hagestein en Houten wordt van de
vluchtstrook een spitsstrook gemaakt. Doordat er dan tijdens de spits
geen vluchtstrook beschikbaar is, worden op dit traject zes pechhavens
aangelegd.
Tussen knooppunt Everdingen en aansluiting Hagestein en tussen
aansluiting Houten en knooppunt Lunetten wordt een (extra) weefstrook
toegevoegd.
Binnen dit project is Vialis verantwoordelijk voor het Dynamisch
Verkeersmanagement, de bewegwijzering en de openbare verlichting.