Internationale Vierdaagse Nijmegen
Persbericht 2010.010, 8 juli 2010
Economische teruggang heeft geen invloed op sponsortrouw
Drie nieuwe namen op sponsorlijst Vierdaagse
Het sponsorkorps van de Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen
Nijmegen is dit jaar met drie nieuwe sponsoren - internet- en
telefonieprovider Alice, academisch ziekenhuis UMC St Radboud en ict
supplier I-Solve uit Heteren - uitgebreid. New Balance (schoenen,
kleding) is en blijft, nu alweer voor het elfde jaar, hoofdsponsor van
de Vierdaagse.
De economische teruggang heeft vooralsnog geen invloed op het
sponsorkorps van de Vierdaagse. Bestaande sponsoren betonen zich
bijzonder loyaal aan `The Walk of the World'. Bedrijven met grote
merknamen die zich regelmatig aanmelden met het verzoek als
(hoofd)sponsor te mogen toetreden, moeten helaas teleurgesteld worden.
Want de sponsorstop die enkele jaren geleden door het bestuur van
Stichting DE 4DAAGSE min of meer is ingesteld, is nog steeds van
kracht.
Meerwaarde voor wandelaars
"We vervangen sponsoren die stoppen en we gaan alleen nieuwe
verbintenissen aan met bedrijven die een duidelijke meerwaarde voor de
wandelaars te bieden hebben. We waken ervoor dat de commercie de
overhand gaat krijgen. Overigens zijn er wel waardevolle verbindingen
met de Vierdaagsefeesten als uitbreiding denkbaar. Daar werken we in
gezamenlijkheid aan", legt sponsorcoördinator Bram Brinkman uit.
Vierdaagsemarsen en Vierdaagsefeesten waren samen in 2009 wederom het
grootste meerdaagse buitenevenement in Nederland. Aan de
wandelprestatietocht wordt door bijna 45.000 wandelaars deelgenomen.
Met de Vierdaagsefeesten samen ontvangen stad en regio Nijmegen 2,5
miljoen bezoekers.
UMC St Radboud
De sponsorovereenkomst met UMC St Radboud is een bekrachtiging van de
samenwerking die Vierdaagse en het academisch ziekenhuis al sinds 2007
hebben.
Met verder wetenschappelijk onderzoek naar de relatie tussen
lichamelijke inspanning en extreme weeromstandigheden tijdens de
Vierdaagse door de vakgroep inspanningsfysiologie van prof. Maria
Hopman heeft UMC St Radboud bovendien voor het vierde jaar op rij een
duidelijke link naar de wandelprestatietocht.
In ruil voor het onderzoekswerk en verdere advisering op het gebied van
sport en gezondheid, krijgt UMC St Radboud gelegenheid zich te
profileren door middel van promotie- en marketingacties die met sport
en de Vierdaagse te maken hebben.
Alice
Met de komst van internet- en telefonieprovider Alice bij de Vierdaagse
wordt dit jaar een lang gekoesterde wens vervuld. "Waar Alice zich
eerder heeft ingezet als sponsor bij de MotoGP, Ferrari en het
Italiaanse Ducati motorteam zoekt zij nu de uitdaging dichter bij huis.
Alice is gevestigd in Nijmegen en levert met haar internetdiensten
graag een bijdrage aan sportieve evenementen. De Nijmeegse Vierdaagse
sluit hier perfect op aan. Alice heeft een gezicht dat aanspreekt, is
persoonlijk en biedt een helder aanbod", verklaart marketeer Marjolein
Kok de stap van Alice.
Wat gaan jullie doen voor de wandelaars? "Op start- en finishterrein de
Wedren richten we een Alice lounge in", legt Kok uit. "Wandelaars
kunnen hier gratis gebruik maken van draadloos internet. Er kan contact
worden gezocht met familie en vrienden, de weersverwachting kan worden
geraadpleegd en natuurlijk is hier tal van andere handige informatie te
vinden. Daarnaast zet Alice een promoteam in. Zij maken foto's en geven
leuke gadgets weg."
I-Solve
Automatiseerder I-Solve in Heteren staat de Vierdaagse dit jaar bij als
de gespecialiseerde ICT-partner die zorgt voor verantwoorde technische
infrastructuur tijdens het wandelevenement.
"I-Solve als sponsor en supplier van de Vierdaagse grijpt dit geweldige
evenement in Nijmegen aan om een imagocampagne te starten en om ons wat
scherper te profileren in de regio", meldt directeur Werner Elshof van
het nog jonge bedrijf. I-Solve wil zich niet alleen richting
organisatie manifesteren. "De wandelaars kunnen meedoen met een
prijsvraagje via de schermen, waarbij aardige prijzen te winnen zijn."
Bekende sponsornamen
Naast de drie debutanten zijn tijdens de 94ste Vierdaagse natuurlijk
ook weer de `oude en vertrouwde' sponsoren van de partij. Hoofdsponsor
New Balance blijft zich als wereldwijd opererend schoenen- en
kledingfabrikant vereenzelvigen met het grootste meerdaagse
wandelspektakel in Nijmegen.
Brands als Compeed (pleisters), Albron (catering), Perskindol
(spierverzorging), Electrabel (energie), ov9292 (reisinformatiegroep),
Extran (sportdrank), Univé (verzekeringen), InterNLnet
(internetprovider) zijn voor de Vierdaagse inmiddels bekende
sponsornamen, die zonder uitzondering met hun producten-, diensten-
en/of activiteitenaanbod, deels in het Promodorp op de Wedren, een
fikse meerwaarde bieden aan het wandellegioen.
Mediapartners
Evenals bij voorgaande Vierdaagse edities treden SBS6, Omroep
Gelderland en dagblad De Gelderlander tijdens de 94ste Vierdaagse weer
op als mediapartners.
94^e EDITIE | 20-23 JULI 2010