Ingezonden persbericht

Barbie showt exclusieve Nederlandse designerkleding

Amstelveen/Amsterdam, zaterdag 10 juli 2010 - Vandaag heeft in de Bijenkorf in Amsterdam de Barbie Fashion show plaatsgevonden. Hierbij zijn op Barbie geïnspireerde exclusieve ontwerpen van de Nederlandse topontwerpers Bas Kosters, Claes Iversen, Miss Blackbirdy, Spijkers en Spijkers, Addy van den Krommenacker en SuperTrash getoond. De modeshow maakt onderdeel uit van het downtown programma van de Amsterdam International Fashion Week. Twee ontwerpen van SuperTrash worden ook verkocht in de Barbie pop-up shops, samen met vele andere leuke gadgets van Barbie. Deze shops zijn tot en met 22 augustus in de vestigingen van de Bijenkorf in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam tijdelijk aanwezig.

Fotograaf: Bastiaan van Musscher. Klik op de afbeeldingen voor hoge resolutie

Klik hier voor meer leuke weetjes over Barbie.

Over Mattel
Mattel is wereldwijd marktleider in het ontwerpen, produceren en in de markt zetten van speelgoed en andere producten voor het hele gezin. De Mattel-familie bestaat uit goedverkopende merken als Barbie®, de populairste pop ooit, Hot Wheels®, Matchbox®, American Girl®, Radica® en Tyco R®, en Fisher Price®-merken als Little People®, Power Wheels® en een grote variëteit aan voor amusement bedoelde speelgoedlijnen. In 2010 is Mattel, voor het derde jaar op rij, door Fortune Magazine aangewezen als een van de honderd beste bedrijven om voor te werken. Mattel is daarnaast wereldwijd erkend als bedrijf dat ethische waarden hoog in het vaandel heeft staan. Het hoofdkwartier van Mattel is gevestigd in El Segundo, Californië. Het bedrijf heeft 27.000 mensen in dienst in 43 landen en verkoopt producten in meer dan 150 landen. Mattel creëert 'het spelen van de toekomst'.

- Einde persbericht -

Noot voor de redactie,