Aruba.com


Reistalenten geselecteerd voor `challenge' op Aruba

Den Haag 10 augustus 2010 - In samenwerking met drie verkeersbureaus startte Travelution magazine dit jaar met een nieuwe, innovatieve verkiezing, de `Young Talent Awards 2010' waarbij de aandacht uitgaat naar zes jonge talenten uit de reisbranche. Gedurende tien maanden werden deze reistalenten op de website van het vakblad alsmede op hun website en op Twitter gevolgd. Naast Malta en Israël sponsort ook het Arubaans Verkeersbureau deze verkiezing en neemt regiodirecteur voor de Benelux, Roy Hart, plaats in de jury.

Voor de drie landen zijn teams van twee talenten geselecteerd die naar één van de bovengenoemde bestemmingen afreizen om een aantal uitdagende activiteiten te voltooien. Carlyn Nooy van BCD Travel en Michel Houthoff van Holidaycars.com zijn de gelukkige finalisten die begin september naar het `One Happy Island' vertrekken. Zij hebben tijdens de juryopdrachten laten zien welke kwaliteiten zij bezitten. Hierbij werd de nadruk gelegd op communicatieve vaardigheden, commerciële kwaliteiten, creativiteit, vakkennis, flexibiliteit, het snel kunnen schakelen en in staat zijn met innovatieve voorstellen te komen. In november wordt aan de hand van deze criteria de uiteindelijke winnaar van de Young Talent Awards 2010 bepaald. Tijdens een speciaal evenement dat begin december georganiseerd wordt, zal de uiteindelijke winnaar daadwerkelijk bekend gemaakt worden.

"Aruba heeft zich als sponsor aan deze verkiezing verbonden omdat wij het belangrijk vinden om jong talent binnen de reisbranche een hart onder de riem te steken. De Travelution verkiezing is innovatief en laat zien hoe dynamisch de reisbranche is. Daarnaast brengen wij op deze manier ook een prachtige bestemming onder de aandacht waardoor meer Nederlanders gestimuleerd worden om een reis naar Aruba te boeken en kennis te maken met de diversiteit van het eiland", aldus Roy Hart.