Consumentenonderzoek tankstations

11/08/2010 14:12

TOTAL Nederland N.V.

Onderzoeksbureau Foodstep uit Wageningen heeft in opdracht van de Petrol sector een onderzoek uitgevoerd naar de tevredenheid van klanten over de belangrijkste tankstationmerken in Nederland.

Voor dit Nationaal Petrol Onderzoek, dat voor de vijfde maal is uitgevoerd zijn in maart van dit jaar ruim 12.000 consumenten gevraagd naar hun tank- en aankoopgedrag, behoeften en beweegredenen van het tankstationbezoek.

TOTAL heeft de beste rapportcijfers

Uit de resultaten van het onderzoek blijkt, dat de consumenten het meest tevreden zijn over TOTAL. Met het rapportcijfer 7,7 scoort TOTAL gemiddeld duidelijk hoger dan de andere formules. Ook als het gaat om de kwaliteit van de producten, staat TOTAL bovenaan. Vooral de stations van TOTAL langs de snelwegen scoren beduidend beter dan de concurrentie.

"Wij bestaan bij de gratie van tevreden klanten" stelt Robert Joore, Directeur Retail bij TOTAL Nederland. "Onze missie is om wie, waar en wanneer dan ook energie en mobiliteit te bieden. Klanten willen waar voor hun geld, service met een glimlach, vriendelijkheid en dienstbaarheid. Hierop wil TOTAL zich onderscheiden. Blijkbaar is dat goed gelukt, al is er nog steeds ruimte voor verbetering".

Voor vrouwen is Café Bonjour nummer één

Het aantal tankstations met een "verse broodjes corner" is in 2009 gestegen naar bijna 400. De aankooppieken zijn zoals verwacht in de ochtend voor het ontbijt en natuurlijk met lunchtijd, waarbij de voorkeur aan de snelweg duidelijk uitgaat naar vers belegde broodjes (62%) vergeleken met de voorverpakte broodjes (37%).

En als het gaat om de kwaliteit en de keuze van de vers belegde broodjes dan steekt TOTAL met zijn Café Bonjour er volgens de vrouwen uit het onderzoek met kop en schouders bovenuit. Dit geldt ook voor de sfeer en de aankleding van de winkel.

"Vrouwen zijn ook voor TOTAL een steeds belangrijkere doelgroep" vervolgt Joore. "We zijn blij met dit resultaat, maar blijven ons inspannen om nog beter aan hun verwachtingen te voldoen".

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl