Gemeente Apeldoorn

Winkeliers leren omgaan met agressie

15 september 2010

Servicepunt Detailhandel Apeldoorn ondersteunt winkeliers met trainingen.

Winkeliers voorbereiden op agressieve klanten en andere onveilige situaties. Daar ging het om bij de training 'Veilig in de winkel', op dinsdag 14 september 2010 in het Stadhuis. De cursusleider gaf dan aan welke richtingen er zijn om te reageren op gedrag van lastige klanten, waarbij het toch ook de bedoeling is dat er aan klantenbinding wordt gedaan. Wat doet het gedrag van een agressieve klant met je? Hoe wil je reageren en wat is de reactie die zorgt dat de klant kalmeert en zelfs een volgende weer gewoon terugkomt?

Servicepunt

De training werd aangeboden door het Servicepunt Detailhandel Apeldoorn. Dit Servicepunt is opgezet door koepels van Apeldoornse ondernemers in de detailhandel, het UWV en de gemeente. Het Servicepunt wil de detailhandel versterken door te adviseren in complexe personeelskwesties, maar ook door verschillende trainingen aan te bieden. Trainingen die door een enkele winkelier lastig geregeld kunnen worden en door het Servicepunt daarom worden geregeld voor alle Apeldoornse detaillisten.

Daarnaast wil het Servicepunt ook graag bemiddelen voor mensen die op zoek zijn naar een baan en die wellicht goed een plek kunnen krijgen binnen de detailhandel. Dat is ook de reden dat de uitkeringsinstantie UWV participeert in het Servicepunt.

Er was veel animo voor deze training. Zoveel dat er in het najaar nóg een zal worden gegeven. Uit de verhalen van de cursisten bleek toch ook wel duidelijk dat er zich, ook in Apeldoorn, situaties voordoen waarbij verkopend personeel in de winkels zich niet prettig voelt.

Belangstelling?

Ga naar www.servicepuntdetailhandelapeldoorn.nl.