Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Oren Schrijver lanceert samen met zijn broer Performer Agency

Amsterdam, 15 september 2010 - Vandaag opent officieel Performer Agency haar deuren. Samen met zijn broer Jigal Schrijver starten zij een eigen agentschap voor uitvoerende artiesten. Beiden hebben op hun eigen werkgebied ruime ervaring opgedaan. Deze combineren zijn nu in een nieuw bedrijf. Net als de bestaande agentschappen zullen zij artiesten bijstaan met commerciële zaken en promotionele activiteiten. Zij onderscheiden zich echter door een marketing aanpak uit het bedrijfsleven toe te passen op uitvoerende artiesten, de Artist Road Map. Performer Agency is direct aan het werk voor onder andere Katarina Justic, Fabienne Mok, Arthur Roffelsen en Joel de Tombe.

Artist Road Map
Voor elke performer die zich bij Performer Agency aansluit, wordt een persoonlijk marketing plan ontwikkeld, de Artist Road Map. Dit komt voort uit de filosofie dat een performer zijn eigen product is. En zoals elk product dat in de markt gezet wordt, is een marketing plan een vereiste voor succes. In 7 stappen wordt een Artist Road Map opgezet die de uitvoerende artiest houvast moet geven bij het opbouwen van een carrière. Tegelijkertijd geeft het Performer Agency inzicht in de artistieke behoefte van de artiest, waardoor deze optimaal kan worden bediend en begeleid.

"Bovendien organiseren we voor onze performers workshops, onder leiding van specialisten met verschillende achtergronden. Deze inhoudelijke sessies geven de performers 'food for thought' en nuttige tools om hun carrière richting te geven." aldus Oren Schrijver, Managing Partner en Chief Performer.

Over Oren en Jigal
Oren Schrijver is al sinds zijn dertiende actief op het toneel. Zijn carrière kent vele producties op toneel en op televisie. Zo was hij te zien in de musicals Home, Saturday Night Fever, Mama Mia, Hair en Joseph. Op TV speelde hij rollen in Alex FM, Het Glazen Huis en Gebak van Krul. Hij is ook veelgevraagd stemmenacteur voor uiteenlopende radio en TV commercials. Verder is hij initiatiefnemer van het online tijdschrift Performer Magazine. Vanaf oktober is Oren te zien in de musical Soldaat van Oranje.

Jigal Schrijver is al bijna 15 jaar actief in Marketing & Communicatie. Eerst als adviseur bij Marketing & PR adviesbureau Winkelman & van Hessen, daarna als Marketing Manager bij de internationale e-commerce startup eCredible. Voor de start van Performer Agency was hij bijna negen jaar een van de drijvende krachten achter mobile marketing & advertising agency HotSMS, dat in 2007 werd verkocht aan het beursgenoteerde Buongiorno. Na de verkoop bleef hij nog drie jaar aan als Marketing Director.


- EINDE -