Ingezonden persbericht


Gebruikers Simpel bellen, internetten en sms'en
voortaan via T-Mobile-netwerk

Samenwerking zorgt ook voor betere klantenservice en nieuwe diensten

Amsterdam, 15 september 2010 - Gebruikers van sim-only-aanbieder Simpel bellen, sms'en en internetten voortaan via hun mobiele toestel op het mobiele netwerk van T-Mobile. Door gebruik te maken van het netwerk van T-Mobile, verzekert Simpel zijn ruim honderdduizend klanten voor een lange periode van lage tarieven voor zijn diensten.

De samenwerking met T-Mobile biedt klanten van Simpel naast de lage tarieven nog andere belangrijke voordelen. Nieuwe klanten van Simpel kunnen vanaf 15 oktober razendsnel internetten via het onlangs uitgebreide netwerk van T-Mobile. Bestaande klanten krijgen bovendien een halfjaar gratis een data-abonnement voor hun mobiele toestel. Ook de klantenservice van Simpel krijgt door de samenwerking met T-Mobile een flinke impuls. Zo krijgen klanten nog sneller antwoord op vragen via e-mail en is het callcenter beter bereikbaar voor alle abonnees van Simpel. Particuliere klanten kunnen verder uitzien naar nieuwe diensten die Simpel.nl samen met T-Mobile ontwikkelt.

De meer dan honderdduizend abonnees van Simpel gaan niet in één keer gebruikmaken van het T-Mobile-netwerk. Het wisselen van netwerk gebeurt vanaf november 2010. Klanten horen van tevoren wanneer dit voor hun gebeurt en kunnen als dit niet uitkomt, kiezen uit twee alternatieve data. Dit kan met een programma op de website van Simpel.nl. Klanten krijgen bovendien vanaf 1 november 2010 hun nieuwe simkaart toegestuurd, met uitleg over hoe ze de oude kunnen vervangen. Via de website en via het eigen Mijn Simpel-account zulllen klanten alle informatie over de samenwerking tussen Simpel en T-Mobile na kunnen lezen.

"Door de samenwerking met T-Mobile kunnen we nog beter voldoen aan de behoeften van onze klanten", zegt Jasper de Rooij, algemeen directeur van Simpel. "Zo bieden we onze abonnees een betere dienstverlening en blijven we tegelijkertijd de meest heldere en duidelijke aanbieder van sim-only-abonnementen. Bovendien kunnen we klanten de lage tarieven blijven bieden, die ze van ons gewend zijn."

"We zijn zeer verheugd met de overstap van Simpel naar het netwerk van T-Mobile", zegt Bart Weijermars, algemeen directeur van T-Mobile. "Klanten van Simpel krijgen toegang tot ons mobiele netwerk dat tot de beste en meest innovatieve netwerken van Europa behoort."

Simpel.nl verkoopt mobiele sim-only-abonnementen via haar eigen website www.simpel.nl.

Over T-Mobile in Nederland
4,4 miljoen consumenten en zakelijke gebruikers in Nederland maken gebruik van de mobiele oplossingen van T-Mobile (per 1 juli 2010). In 2009 had T-Mobile een jaaromzet van 1,807 miljard euro. T-Mobile Netherlands BV is onderdeel van Deutsche Telekom AG, een van de leidende communicatieondernemingen in de wereld. T-Mobile beschikt over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten. Dit mobiele netwerk behoort op het gebied van kwaliteit, bereikbaarheid en snelheid bovendien tot de beste en meest innovatieve netwerken van Europa.

Over Simpel
Simpel is opgericht in 2007. Sindsdien heeft dé sim-only-aanbieder van Nederland, mede door haar 'iedereen is welkom'-formule, een sterke groei doorgemaakt. Momenteel is Simpel.nl een kleine, slagvaardige organisatie met ruim dertig medewerkers in Nederland. Het bedrijf heeft diverse activiteiten uitbesteed aan gespecialiseerde partners. Simpel verkoopt mobiele abonnementen online via de eigen internetwinkel op www.simpel.nl.




Ingezonden persbericht