Technische Universiteit Delft

Voorlichtingscampagne TU Delft zet creativiteit eigen studenten in

Vandaag valt bij duizenden scholieren een uitnodiging op de mat voor de Open Dagen van de TU Delft, op vrijdag 22 oktober en maandag 25 oktober. De vormgeving van deze voorlichtingscampagne is ontwikkeld door eigen studenten van de TU Delft. Niels Jacobs, René Smeets en Vincent Laban wonnen een wedstrijd uitgeschreven door de afdeling Marketing & Communicatie van hun universiteit. Met hun campagne 'Dare to be...', sleepten zij de opdracht binnen om de scholieren- en studentenvoorlichtingscampagne verder te ontwikkelen.

Creatief talent

'De TU Delft heeft veel creatief talent binnen de muren', legt Paul Rullmann, lid van het College van Bestuur, uit. 'We zien dat talent binnen studentenprojecten, zoals bij de zonnewagen Nuna, in afstudeerwerken en in onderwijsprojecten. Het leek ons tijd om dat potentieel ook te benutten voor onze eigen communicatie. Daarbij telt vooral dat onze studenten als geen ander weten wat de doelgroep aanspreekt. Daarnaast stimuleren we zo, met de universiteit als 'launching customer', kansen voor jonge, ondernemende studenten die een eigen bedrijf willen opzetten. Ook dat is belangrijk.'

Kite-surfer

De campagneslogan van Jacobs, Smeets en Laban is 'Dare to be...'. 'We gebruiken sportieve beelden die alledaags kunnen zijn maar op een extreem moment zijn stilgezet', aldus Niels Jacobs. 'Door de combinatie van spannend beeld met daaroverheen technische informatie laten we zien dat ook de meeste alledaagse producten technische hoogstandjes zijn, ontstaan door vele jaren innovatie en ontwikkeling.’ Het eerste beeld van het trio laat een kite-surfer zien. Deze kite-surfer is ook met een webcam en augmented reality software in 3D op te roepen. Later volgen nog andere beelden, zoals een roeiboot met acht studenten die een waterskier voorttrekt in de Delftse grachten.

Voorlichting

Rene Smeets en Vincent Laban studeren allebei Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft. Niels Jacobs studeert Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek. De TU Delft zal de nieuwe campagnebeelden dit collegejaar gebruiken voor de voorlichting aan nieuwe bachelor- en masterstudenten.



Technische Universiteit Delft