Recessie brengt collectivisme terug

22/09/2010 08:16

bureauvijftig

Steeds meer mensen verenigen zich om samen zaken beter geregeld te krijgen. Als collectief voelen deze consumenten zich sterker. Dat blijkt uit onderzoek van veilingsite 'groepsveiling.nl' dat de kracht van groepen gebruikt om kortingen en voordeel te bedingen bij merken, diensten en producten. Middels maandelijkse veilingen zorgt de site ervoor dat aanbieders tegen elkaar opbieden om de gunst van de groep. Het gevolg: korting en meer lucht in de portemonnee. De site groeide de afgelopen maanden met 335% en realiseerde al voor 1,1 miljoen euro aan voordeel.

Oprichter en directeur Jack van der Steen verklaart de groei door de noch immer niet afnemende recessie. Men voelt dat sterk in de portemonnee en zoekt naar voordeel in klinkende munt. Dan zien we ineens weer in dat we samen simpelweg sterker staan. En dat het model van veiling nog steeds leidt tot uitstekende resultaten.

Opvallende conclusies uit het onderzoek zijn volgens van der Steen dat vooral 50-plussers een groot fan van de site blijken. Ook zij voelen de recessie in hun portemonnee. En vooral de mannelijke 50-plusser gaat dan op zoek naar mogelijkheden om voordeel te behalen. Voordeel dat hij nog vaak uitrekent in gulden. "300 euro per jaar besparen, dat is toch al gauw bijna 700 gulden". De eerstvolgende veiling is op 1 oktober aanstaande. Waarbij gezamenlijk voor een lagere energierekening wordt gezorgd. Deelname is gratis.





http://www.groepsveiling.nl