Ingezonden persbericht
Najaars promotieoffensief Achterhoek, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland, Veluwe en Hanzesteden op geldersestreken.nl
Gedeputeerde Annelies van der Kolk heeft vrijdag 24 september het |
|officiële startsein gegeven voor de najaars promotiecampagne |
|'Gelderland levert je mooie streken', een initiatief van de Regionale |
|Bureaus voor Toerisme (RBT's) in Gelderland en het Gelders Overijssels |
|Bureau voor Toerisme (GOBT). Vanaf vandaag verschijnen tot het einde |
|van het jaar in een hoge frequentie televisiespotjes op de regionale |
|omroepen. Doel is Gelderland letterlijk en figuurlijk in beeld te |
|brengen voor een bezoek door de diversiteit van het dag- en |
|verblijfsrecreatief aanbod van de Achterhoek, de regio Arnhem Nijmegen,|
|Rivierenland, Veluwe en Hanzesteden te tonen. |
| |
|In aanvulling op de televisiespots stimuleren online |
|marketingactiviteiten de gang naar Geldersestreken.nl, het platform |
|waarop de regio's zich gezamenlijk presenteren. Inhoudelijk zoekt |
|'Gelderse streken' aansluiting bij de bestaande en lopende regionale |
|campagnes en websites, waardoor synergie wordt bereikt. In afstemming |
|op elkaar belichten de RBT's belangrijke toeristische thema's die recht|
|doen aan de 'couleur locale' van de regio en de veelzijdigheid van |
|Gelderland laten zien. De opbouw is steeds dezelfde waardoor de |
|samenhang en herkenbaarheid wordt vergroot. 'Gelderland levert je mooie|
|streken' zet de regio's dit najaar stevig op de kaart en toont de |
|aantrekkelijkheid van Gelderland als vakantieprovincie. |
| |
|De tendens tot dichterbij, korter en last minute biedt de binnenlandse |
|markt voor dag en meerdaagse uitstapjes kansen. Juist in voor- en |
|naseizoen. Een campagne als 'Gelderland levert je mooie streken' |
|stimuleert het bezoek, want ook de concurrentie zit niet stil en |
|timmert stevig aan de weg. Uit recente cijfers blijkt dat Gelderland |
|het in 2009 ten opzichte van 2008 overigens prima heeft gedaan. Het |
|aantal toeristische vakanties (+5,3%), overnachtingen (+6,0%) én |
|bestedingen (+8,8%) overtrof ruim de groei die Nederland als geheel |
|liet zien op de binnenlandse markt. |
| |
|Om de positie binnen Nederland te versterken zijn de Gelderse RBT's en |
|het GOBT van mening dat het goed is de campagne 'Gelderland levert je |
|mooie streken' uit het najaar van 2009 juist nu een vervolg te geven. |
|Een grotere groep Nederlanders kiest vaker voor een verblijf in eigen |
|land, maar dat gaat niet vanzelf. Ondernemers geven aan er hard aan te |
|moeten trekken omdat de mensen toch wat voorzichtiger zijn met het doen|
|van bestedingen. De campagne, die loopt van 24 september tot en met 24 |
|december, geeft hen een zetje in de rug. De provincie Gelderland |
|ondersteunt de campagne financieel. |
| |
|
|Noot voor de redactie,