Noord-Nederlandse MKB bedrijven strategie vaak niet op papier


NOORD-NEDERLAND, 20100924 -- Er bestaan veel aannames over hoe MKB bedrijven omgaan met hun bedrijfsstrategie. Hoe de praktijk echt in elkaar steekt was eigenlijk nooit onderzocht. In Noord-Nederland is hier nu onderzoek naar gedaan. Het blijkt dat minder de helft van de MKB bedrijven in Groningen, Friesland en Drenthe hun eigen missie op papier hebben staan.

Het onderzoek MKB-ers met een missie is het eerste onderzoek dat een representatief beeld geeft van hoe het er in de praktijk aan toe gaat in Noordelijke MKB bedrijven, wanneer het gaat om strategie. Het onderzoek laat zien dat, ondanks het feit dat veel MKB*ers vinden dat hun missie een leidraad zou moeten vormen voor hun organisatie, in de praktijk dit niet vaak wordt vastgelegd.

De resultaten zijn gebaseerd op de antwoorden van leidinggevenden van 380 MKB bedrijven uit het Noorden. Het onderzoek is een initiatief van CP positioneringsadvies in samenwerking met o.a. de organisatie Syntens.

De resultaten van het onderzoek zijn vrij beschikbaar en te downloaden via de webpagina:
www.communicatiepositionering.nl/mkb-onderzoek

CP Positioneringsadvies





Ingezonden persbericht