Ingezonden persbericht


Persbericht
HEMA winnaar Piet Heyn SMA Award

Amsterdam, 24 september 2010

De Sales Management Association (SMA) heeft gisteravond HEMA uitgeroepen tot winnaar van de Piet Heyn SMA Award. Leverancier van keukenapparatuur Atag won de tweede en Neptunus Structures, specialist in tijdelijke accommodaties, de derde prijs. Tijdens een feestelijk diner in Huis ter Duin zijn de awards uitgereikt. De Piet Heyn SMA Award wordt toegekend aan Nederlandse ondernemingen die zich, in de traditie van zeevaarder en Luitenant-Admiraal Piet Heyn, met durf en visie onderscheiden in de markt. Volgens de jury hebben Hema, Atag en Neptunus zich zichtbaar positief onderscheiden in de markt door hun ambitieuze commerciële beleid en bijzondere prestaties.

De Piet Heyn SMA Award is een initiatief van de SMA en is dit jaar voor de tweede keer uitgereikt. Met de Award geeft de SMA erkenning aan organisaties waarvoor ondernemerschap, doorzettingsvermogen en innovatie kenmerkend zijn.

Volgens de jury, die bestaat uit Ton aan de Stegge (CEO Purplefield Investments), Harry Hendriks (Voorzitter directie Philips Electronics Benelux), Coen Post (Member of the Board Bovemij verzekeringsgroep) en Bernard van der Heijden (COO lid RvB Roto Smeets), is HEMA de terechte winnaar met een uitstekend gevoel voor winkelstyling, inkoop/marketing en logistieke efficiency. Gemiddeld opent HEMA ieder jaar vijftig nieuwe winkels, een bijzondere prestatie in deze economisch slechte tijden. De tweede prijs is uitgereikt aan Atag, waarvan de jury onder de indruk is omdat deze onderneming een trendsetter in de keukenmarkt is en slimme marktformules heeft. De derde prijs is voor Neptunus Structures, die in een dalende markt voor evenementen toch haar concurrenten voor bleef. Daarnaast zijn zij innovatief bezig in nieuwe markten door hun aandeel in semipermanente accommodaties uit te breiden. In totaal heeft de jury 13 bedrijven beoordeeld op onder andere innovaties, groei en commercieel leiderschap. Na diepte-interviews bleven er nog zes genomineerden over, de overige genomineerden waren Eindhoven Airport, The Dutch en FD Media Groep. Profiel SMA De SMA is sinds 1971 de beroepsvereniging voor sales professionals op ieder niveau, en telt intussen meer dan 700 leden uit kleine, middelgrote en grote bedrijven. SMA biedt haar leden contacten (optimale netwerkmogelijkheden), vakinhoud en autoriteit (accreditatie, examinering, PE-punten, certificering). Zij maken zich sterk voor beter gekwalificeerd sales personeel, onder andere door coördinatie van een uitgebreid opleidingenaanbod en het stellen van kwaliteitseisen aan salesopleidingen. Sinds dit jaar verzorgen daarom zij in samenwerking met NIMA de Sales A en B examens.

Over HEMA HEMA is opgericht in 1926 te Amsterdam en maakt deel uit van Lion Capital LLP. HEMA heeft meer dan vijfhonderd vestigingen in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk. De HEMAformule is ook in deze vestiging van kracht: Het is dé winkel voor dagelijkse boodschappen. Alle artikelen zijn van het eigen HEMA merk met altijd het juiste product tegen de juiste prijs en een eigentijdse vormgeving. En voor alle artikelen geldt een `niet tevreden, geld terug' garantie. Noot aan de redactie:




Ingezonden persbericht