LNV test inloggen met eHerkenning
Nieuwsbericht | 29-09-2010
Zo´n 500 ondernemers kunnen vanaf nu met eHerkenning inloggen in 'Mijn
dossier' op de website van Het LNV-Loket. Zij doen mee aan een pilot
die in ieder geval loopt tot het einde van het jaar. Het doel hiervan
is om te onderzoeken hoe de gebruikers het inloggen met eHerkenning in
hun persoonlijk online dossier ervaren.
Makkelijker
Wat DigiD is voor de burger, is eHerkenning voor de ondernemer. Het
ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) wil met
eHerkenning het online zaken doen via hetlnvloket.nl nog makkelijker en
veiliger maken. Uiteindelijk kan in de toekomst met één middel worden
ingelogd bij alle overheden en daarmee maakt eHerkenning een eind aan
de reeks verschillende wachtwoorden en inlogprocedures bij de overheid.
Maandelijks loggen gemiddeld zo'n 60.000 ondernemers in in Mijn
dossier, hun persoonlijk dossier op hetlnvloket.nl. Zij kunnen hier
onder andere subsidies aanvragen, opgaven doen en hun gegevens
wijzigen. Met eHerkenning kunnen ondernemers sinds mei 2010 ook
inloggen bij Agentschap NL.
eDienstverlening door LNV
Het ministerie van LNV vindt dat burgers en ondernemers snel en
gemakkelijk, altijd en overal, via internet hun zaken moeten kunnen
regelen met LNV. Daarom startte LNV met het programma Digitale
Dienstverlening. Het programma Digitale Dienstverlening werkt, zoveel
mogelijk in samenwerking met andere overheden en bedrijfsleven, aan het
optimaliseren van deze e-dienstverlening. De pilot met eHerkenning is
geïnitieerd vanuit dit programma. Meer informatie over eHerkenning is
te vinden op eHerkenning.nl.
Samenwerking met bedrijfsleven
De pilot wordt uitgevoerd in samenwerking met DigiNotar en ZET
solutions. Zij leveren de herkenningsmiddelen aan de deelnemers van de
pilot.
Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit