Persbericht

Zanox start performance advertising voor Zalando Schoenen en Fashion Duitse online marktleider in shopping start exclusief affiliate programma

Amsterdam, 29 september 2010 - Zalando, de succesvolle online fashion en schoenen retailer uit Berlijn is per direct gestart met een affiliate programma bij Zanox, marktleider in shopping advertising in Nederland. Zalando heeft Zanox verkozen tot exclusief netwerk voor zijn affiliate-promotie activiteiten. Onder het pseudoniem Z-Fashion konden affiliates zich al van te voren aanmelden voor het programma. Vandaag is bekend geworden dat de mystery adverteerder Zalando is.

De shopping retailer lanceert haar succesvolle e-commerce formule in Nederland waarbij het grote assortiment, de hoge kwaliteit en de goede service de speerpunten zijn. Door het affiliatenetwerk van Zanox in te zetten, wil Zalando in één keer een breed en kwalitatief online bereik bewerkstelligen binnen de juiste consumentensegmenten. De speciale affiliate campagne van Zalando met o.a. een speciale landingspagina, intensieve communicatie via social media kanalen en aantrekkelijke vergoedingen voor affiliates. Het programma had bij aanvang reeds honderden aanmeldingen zodat het succes van de introductie van Zalando versneld wordt.

Zalando is de grootste schoenenwinkel op het internet in Duitsland. Het uitgebreide aanbod bestaat uit meer dan 500 merken. Naast dames- heren- en kinderschoenen, zijn ook kleding, tassen en andere accessoires voorradig. Deel van het succes zijn de gratis verzendkosten en gratis retournering tot 100 dagen. Zalando werd in 2008 opgericht door Robert Gentz en David Schneider. Nederland is het eerste land waar het bedrijf internationaal naar uitbreidt.

"Voor de lancering van Zalando in Nederland hebben we gekozen voor een exclusieve samenwerking met Zanox vanwege hun uitgebreide kennis en bereik van de Nederlandse online shopping en retail markt. Daarnaast vinden wij kwaliteit en performance belangrijk. We verwachten veel resultaat van onze samenwerking", aldus Brian Ruhe, country manager bij Zalando.

"Zalando is in Duitsland een groot succes en we verwachten dat ze dit ook in Nederland zullen worden," licht algemeen directeur van Zanox Benelux, Roger Kenbeek, toe. "Iedereen in Duitsland kent de commercials en bezoekt de webshop. Voor de affiliates van de Nederlandse webshop van Zalando stelden we gezamenlijk een aantrekkelijk programma samen. Deze adverteerder voldoet aan alle voorwaarden om uit te kunnen groeien tot marktleider binnen het segment. Wij zijn erg verheugd dat wij onze publishers deze adverteerder kunnen aanbieden."