Persberichten

Gezondopreis.nl continueert hoofdsponsorschap Vakantiebeurs

Publicatiedatum: 19-10-2010

Persbericht
Zeist, 20 oktober 2010

De voorlichtingscampagne 'Gezondopreis.nl' is voor het derde achtereenvolgende jaar hoofdsponsor van de Vakantiebeurs. De organisatie 'Gezond Op Reis' stelt zich ten doel om vakantiegangers en zakenreizigers bewust te maken van gezondheidsrisico's en preventie van infectieziekten. Een goede vakantie begint met een goede voorbereiding, ook op het gebied van gezondheid. Uitgangspunt van de Vakantiebeurs en Gezondopreis.nl is om het hele jaar door activiteiten te ontplooien in relatie tot gezondheid en vakantie. Dit is noodzakelijk, want nog steeds komen reizigers terug met bijvoorbeeld hepatitis en malaria. Reizigers stellen zich vaak onbewust bloot aan gezondheidsrisico's. Veel reizigers zullen een kappersbezoek, de plaatsing van een tatoeage en/of piercing, of een manicure- of pedicurebehandeling niet direct zien als een risicovolle activiteit. Maar de kans op wondjes, met als gevolg hepatitis B besmetting tijdens een dergelijke behandeling, is wel degelijk aanwezig.

Het risico op infectieziekten is niet alleen afhankelijk van de bestemming, maar ook van wat de reiziger doet of overkomt tijdens een reis. Wanneer de reiziger zich laat voorlichten over of beschermen tegen infectieziekten is er geen of een aanzienlijk verminderd risico om tijdens of na de vakantie ziek te worden.

Over Gezond Op Reis
De voorlichtingscampagne 'Gezond Op Reis' is niet meer weg te denken uit het voorlichtingstraject. De campagne verwijst naar de website www.gezondopreis.nl en www.lcr.nl en heeft circa 500.000 bezoekers op jaarbasis.
'Gezond op Reis' staat onder redactie van GlaxoSmithKline (GSK) en deskundigen van het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering (LCR), de Gemeentelijke Gezondheid Dienst (GGD), Travel Clinic Rotterdam, het Tropencentrum en vaccinatiecentra. Deze experts geven gratis online voorlichting over risico's, preventieve maatregelen en vaccinaties.

Gezondheid primair
Projectmanager Bart Strijker van de Vakantiebeurs: ''Wij zijn zeer verheugd over de verdergaande samenwerking met GezondOpReis. Uitgangspunt voor beide organisaties is om reizigers een in alle opzichten geweldige en onvergetelijke vakantie te laten beleven. Ontmoetingen met andere culturen en het prikkelen van alle zintuigen zijn wezenlijke ingrediënten voor een geslaagd verblijf in een ander land. Primair is het behoud van een goede gezondheid. Steeds meer reizigers krijgen hier oog voor en maken in toenemende mate gebruik van voorlichting over dit belangrijke onderwerp. Het maakt Gezondopreis.nl en de Vakantiebeurs tot natuurlijke partners om de aandacht voor gezondheid tijdens de vakantie verder te intensiveren''.

De Vakantiebeurs 2011 is te bezoeken van woensdag 12 januari tot en met zondag 16 januari 2011 in de Jaarbeurs in Utrecht.

Over GlaxoSmithKline
GlaxoSmithKline behoort tot de leidende, innovatieve farmaceutische en healthcare bedrijven in de wereld. Het is de bedrijfsmissie van GSK om de kwaliteit van leven van mensen te verbeteren door hen in staat te stellen een actiever leven te leiden, zich beter te voelen en langer te leven. Kijk voor meer informatie op www.gsk.com


Noot voor de redactie (

VNU Exhibitions