Test op Bedrijfspersoonlijkheid.nl helpt om sterker merk te worden

20/10/2010 11:13

Idity

Amersfoort - Om bedrijven te helpen hun identiteit te versterken, is deze week www.bedrijfspersoonlijkheid.nl gelanceerd. Wie op de site een test doet, ontdekt het 'archetype' dat zijn onderneming drijft. Archetypes zijn universele persoonlijkheden die een belangrijke rol spelen bij het positioneren van merken. Bedrijfspersoonlijkheid.nl populariseert dit en maakt het bereikbaar voor 'gewone' organisaties in het MKB.

"Wie zijn bedrijfspersoonlijkheid kent én er vanuit handelt, is herkenbaarder voor klanten. Het onderstreept je relevantie en versterkt je onderscheid, de pijlers onder sterke merken. Een consequent doorgevoerde bedrijfspersoonlijkheid raakt dan ook alle aspecten van een organisatie", licht Rob Bosveld toe. Bosveld is een van de initiatiefnemers van de website.

onderscheidend

Bedrijfspersoonlijkheid.nl maakt gebruik van het Archetype-model zoals dat in de vorige eeuw is ontwikkeld door psycholoog Carl Jung. "Wij zien het archetype-model als een heel bruikbare manier om in gesprek te gaan over de bedrijfsidentiteit", stelt Bosveld. "Elk bedrijf is betrouwbaar, betrokken en professioneel. Met dat soort kernwaarden onderscheid je jezelf dus niet voldoende. Door te praten over de bedrijfspersoonlijkheid kom je makkelijker tot een gemeenschappelijk gedragen zelfbeeld.

herkenbaarheid

"Grote merken als Apple, BMW of de Rabobank, zijn heel inspirerend, maar vanuit dat perspectief is merkdenken makkelijk een 'ver van mijn bed-show'. Daar willen wij vanuit idity - het bureau achter bedrijfspersoonlijkheid.nl - wat aan doen. Als je een sterk merk wilt worden, moet je natuurlijk allereerst over een uitstekend product en een doordacht businessmodel beschikken. Maar je hoeft niet groot te zijn om te gaan denken als een sterk merk. Hoe beter je weet wie je zelf bent, hoe beter je dat kunt overbrengen aan je klanten, hoe herkenbaarder je wordt. Juist als je geen tonnen hebt om naamsbekendheid te kopen, moeten al je investeringen meewerken om je herkenbaarheid te vergroten", aldus Bosveld.

Verderkomen

Twee soorten clinics helpen bezoekers verder te komen en van hun bedrijfspersoonlijkheid te profiteren. Meer informatie is te vinden op www.bedrijfspersoonlijkheid.nl

Over Bedrijfspersoonlijkheid.nl:

De website bedrijfspersoonlijkheid.nl is een project van merkbureau idity uit Amersfoort. Idity is in 2009 opgericht door Rob Bosveld en Bart van der Griendt. De organisatie laat samen met haar klanten 'betekenis' en 'herkenbaarheid' samensmelten tot identiteit.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.bedrijfspersoonlijkheid.nl