Subaru


SUBARU BENELUX

Subaru winnaar AutoWeek Trofee 2010

Hoofddorp, 20 oktober 2010

Met klantentevredenheid scoort Subaru weer meerdere topposities.

SUBARU DEALERORGANISATIE WINNAAR IN GROOTSCHEEPS AUTOWEEK CONSUMENTENONDERZOEK 2010 !

Subaru heeft opnieuw verscheidene topposities weten te behalen in het grootscheepse onderzoek van het Nederlandse automagazine AutoWeek onder ruim 20.000 consumenten. In de nieuwste editie van AutoWeek kijkt het magazine terug op tien jaar tevredenheid bij merken en dealers. Bovendien zijn alle in het onderzoek opgenomen auto's van de bouwjaren vanaf 2001 tot en met 2009 onder de loep genomen.

De AutoWeek Tevredenheids Trofee 2010 werd aan Subaru uitgereikt voor de Beste Dealerorganisatie in de periode vanaf 2008, terwijl de Subaru Outback de hoogste titel behaalde bij de SUV-modellen over de bouwjaren 2001 - 2007. Tevens wist Subaru beslag te leggen op absolute topresultaten in diverse andere segmenten van het onderzoek .

Dealerorganisatie op plaats één

Afgezien van de hoge mate van tevredenheid bij de klanten met betrekking tot de auto's van Subaru is het natuurlijk ook van groot belang dat Subaru in zijn totaliteit aan de hoogste verwachtingen voldoet. Welnu, dat is volgens AutoWeek zeer zeker het geval. Als het gaat om klantentevredenheid weet de dealerorganisatie van Subaru over de jaren 2008-2010 álle andere dealerorganisaties op afstand te houden!

"De hoofdprijs gaat naar Subaru"

Enkele conclusies van AutoWeek na tien jaar ervaring: "De Japanse automerken zetten nog steeds de toon als het gaat om algehele tevredenheid". En: "Dit blijkt ook uit internationale onderzoeken. Dat zou de Europese auto-industrie na al die jaren toch aan het denken moeten zetten". In dit kader noemt AutoWeek ook al even de winnaars als het gaat om automerken in zijn algemeenheid en over de mate van tevredenheid over de merkendealers. Wat dit laatste betreft stelt het magazine zelfs onomwonden: "De hoofdprijs gaat naar Subaru"...

Subaru Outback winnaar in SUV-klasse

Ook de prijzenregen die de producten van Subaru dit keer ten deel is gevallen liegt er niet om. In de categorie SUV-klasse bouwjaar 2001-2007 staat de Subaru Outback ("De eigenaren zijn lyrisch") fier op de eerste plaats. En om het feest compleet te maken bezet Subaru in deze categorie óók de tweede plaats, namelijk met de Subaru Forester. Maar dan zijn we er nog niet, want ook in de compacte klasse bouwjaar 2001-2007 is Subaru nadrukkelijk aanwezig: daarin behaalt de Subaru Impreza ("Wegligging en besturing zijn fenomenaal") een prachtige tweede plaats!

Steevast nummer 3 bij de Top 10 Merken

Tot slot noteert AutoWeek nog enkele eervolle eindscores: bij de Top 10 Merken over de jaren 2001-2007 eindigde Subaru op een prachtige derde plaats en over de periode 2008-2010 kreeg Subaru ruim voldoende lof om, samen met Lexus, wederom op de derde plek te eindigen. Waaruit kan worden geconcludeerd dat het behalen van topposities in consumentenonderzoeken geen incidenten zijn, maar structurele zaken die de producten van Subaru nóg meer glans geven!

De heer Tomoya Inoue, President van Subaru Benelux: "Ik ben buitengewoon verheugd met de ontvangst van de AutoWeek Tevredenheids Trofee 2010 die aan Subaru is toegekend vanwege de prestaties van de dealerorganisatie. Samen met onze dealers werken wij voortdurend aan verbetering van de klantentevredenheid, dit als basisprincipe van Subaru's missie. Ik waardeer de bijzondere aandacht van onze dealers voor hun dienstverlening aan de klanten en dank alle Subaru-rijders die de moeite hebben genomen om aan het onderzoek van AutoWeek mee te werken."