Subaru
SUBARU BENELUX
Subaru winnaar AutoWeek Trofee 2010
Hoofddorp, 20 oktober 2010
Met klantentevredenheid scoort Subaru weer meerdere topposities.
SUBARU DEALERORGANISATIE WINNAAR IN GROOTSCHEEPS AUTOWEEK
CONSUMENTENONDERZOEK 2010 !
Subaru heeft opnieuw verscheidene topposities weten te behalen in het
grootscheepse onderzoek van het Nederlandse automagazine AutoWeek onder
ruim 20.000 consumenten. In de nieuwste editie van AutoWeek kijkt het
magazine terug op tien jaar tevredenheid bij merken en dealers.
Bovendien zijn alle in het onderzoek opgenomen auto's van de bouwjaren
vanaf 2001 tot en met 2009 onder de loep genomen.
De AutoWeek Tevredenheids Trofee 2010 werd aan Subaru uitgereikt voor
de Beste Dealerorganisatie in de periode vanaf 2008, terwijl de Subaru
Outback de hoogste titel behaalde bij de SUV-modellen over de bouwjaren
2001 - 2007. Tevens wist Subaru beslag te leggen op absolute
topresultaten in diverse andere segmenten van het onderzoek .
Dealerorganisatie op plaats één
Afgezien van de hoge mate van tevredenheid bij de klanten met
betrekking tot de auto's van Subaru is het natuurlijk ook van groot
belang dat Subaru in zijn totaliteit aan de hoogste verwachtingen
voldoet. Welnu, dat is volgens AutoWeek zeer zeker het geval. Als het
gaat om klantentevredenheid weet de dealerorganisatie van Subaru over
de jaren 2008-2010 álle andere dealerorganisaties op afstand te houden!
"De hoofdprijs gaat naar Subaru"
Enkele conclusies van AutoWeek na tien jaar ervaring: "De Japanse
automerken zetten nog steeds de toon als het gaat om algehele
tevredenheid". En: "Dit blijkt ook uit internationale onderzoeken. Dat
zou de Europese auto-industrie na al die jaren toch aan het denken
moeten zetten". In dit kader noemt AutoWeek ook al even de winnaars als
het gaat om automerken in zijn algemeenheid en over de mate van
tevredenheid over de merkendealers. Wat dit laatste betreft stelt het
magazine zelfs onomwonden: "De hoofdprijs gaat naar Subaru"...
Subaru Outback winnaar in SUV-klasse
Ook de prijzenregen die de producten van Subaru dit keer ten deel is
gevallen liegt er niet om. In de categorie SUV-klasse bouwjaar
2001-2007 staat de Subaru Outback ("De eigenaren zijn lyrisch") fier op
de eerste plaats. En om het feest compleet te maken bezet Subaru in
deze categorie óók de tweede plaats, namelijk met de Subaru Forester.
Maar dan zijn we er nog niet, want ook in de compacte klasse bouwjaar
2001-2007 is Subaru nadrukkelijk aanwezig: daarin behaalt de Subaru
Impreza ("Wegligging en besturing zijn fenomenaal") een prachtige
tweede plaats!
Steevast nummer 3 bij de Top 10 Merken
Tot slot noteert AutoWeek nog enkele eervolle eindscores: bij de Top 10
Merken over de jaren 2001-2007 eindigde Subaru op een prachtige derde
plaats en over de periode 2008-2010 kreeg Subaru ruim voldoende lof om,
samen met Lexus, wederom op de derde plek te eindigen. Waaruit kan
worden geconcludeerd dat het behalen van topposities in
consumentenonderzoeken geen incidenten zijn, maar structurele zaken die
de producten van Subaru nóg meer glans geven!
De heer Tomoya Inoue, President van Subaru Benelux: "Ik ben
buitengewoon verheugd met de ontvangst van de AutoWeek Tevredenheids
Trofee 2010 die aan Subaru is toegekend vanwege de prestaties van de
dealerorganisatie. Samen met onze dealers werken wij voortdurend aan
verbetering van de klantentevredenheid, dit als basisprincipe van
Subaru's missie. Ik waardeer de bijzondere aandacht van onze dealers
voor hun dienstverlening aan de klanten en dank alle Subaru-rijders die
de moeite hebben genomen om aan het onderzoek van AutoWeek mee te
werken."