Investeren in innovatie noodzakelijk voor bedrijven
Je hebt een goed, innovatief idee waarmee je de markt wilt veroveren
maar hoe kom je aan geld? Private investeerders investeren in
innovatieve ideeën waar ze de waarde van inzien. Zowel met kennis als
met geld. Tijdens het Kennisfestival 2010 komen ondernemers in contact
met diverse private investeerders. Het Kennisfestival is dé
inspiratiebron voor ondernemers. Tijdens workshops, op het
innovatieplein en door bijzondere ontmoetingen.
Maxwell group, workshop 'succesvol pitchen doe je zo!'
Hoe pitch ik? Hoe maak ik van mijn innovatief idee een succes? Hoe
overtuig ik investeerders van mijn geniale idee? Als jij vindt dat de
markt zit te wachten op jouw innovatie maar je hebt zelf niet het
benodigde kapitaal om je idee van de grond te tillen dan kun je een
beroep doen op private investeerders van de Kapitaal Alliantie. Je
vertelt je verhaal zo overtuigend dat de investeerder met je in zee
wil. Dit overtuigend verhaal heet een pitch. In een minuut leg je uit
waarom jouw unieke oplossing een absolute 'must have' is.
De Maxwell Group leert je de kneepjes van een goede pitch. Onder
andere: hoe trek ik de aandacht van het publiek, hoe pas ik mijn pitch
snel aan op klanten, relaties of investeerders, hoe breng ik mijn
passie voor het voetlicht? De voordelen van deze workshop zijn
tweeledig. Je leert je product overtuigend te verkopen en de Maxwell
Group is een van de private investeerders die aangesloten is bij de
Kapitaal Alliantie dus dat biedt kansen voor ondernemers met lef.
Het verdienmodel achter social media
Niet iedere ondernemer weet hoe digitale media een bijdrage kan leveren
aan zijn bedrijf. Goed gebruik van social media verbetert de interne
samenwerking, klantdialoog en optimaliseert de communicatie met
partners. Tijdens de workshop neemt Abdul Advany, strateeg bij Social
Imagineers, de deelnemers mee 'de digitale grens over'. Hij deelt do's
and don'ts tijdens een middag vol eye-openers, praktische tips en veel
informatie over winstkansen in de wereld van social media.
Inspiratie en ontmoetingen
Suzanne Boekestijn, projectmedewerker van de Kennisalliantie over het
Kennisfestival: "Het festival krijgt nu echt vorm. Het belooft ook dit
jaar een verrassend programma te worden, waarbij onder andere vijftig
ondernemers hun innovatieve product kunnen laten zien op het
innovatieplein.
Bovendien kunnen ondernemers kennismaken met een netwerk van private
investeerders en gelijkgestemden ontmoeten waarmee zij de handen ineen
kunnen slaan. Het Kennisfestival 2010 is een inspirerend en
grensverleggend evenement boordevol met de nieuwste kennis, pitches en
interactieve workshops. De locatie is bijzonder en goed bereikbaar: een
hangar van Rotterdam The Hague Airport."
Innoveren en meegaan met de tijd is in een voorwaarde voor succesvolle
bedrijven
Succesvolle ondernemers stellen hoge eisen aan hun onderneming. Met een
toenemende globalisering is het goede product van gisteren geen
garantie voor winst in de toekomst. Innoveren en nieuwe markten
aanboren zijn voorwaarden voor rendement op de lange termijn. Daarnaast
moet het ook nog verkocht worden. Ondernemers leren tijdens de workshop
'Een verse blik op marktgericht innoveren' hoe ze dit moeten aanpakken.
Kennisfestival 2010
Het Kennisfestival 2010 vindt plaats op maandag 15 november 2010 van
11:45 - 20:00 uur in de hangar van Rotterdam The Hague Airport. Het
thema is 'Grenzeloos innoveren'. Schrijf je in op
www.kennisfestival.com.
Meer informatie
Kijk voor het volledig programma op: www.kennisfestival.com.
Tip
Meer innovatie en netwerkcontacten organiseert Holland Innovation een
business event op Nijenrode. Inschrijving start op 10 oktober. Meer
informatie op HollandInnovation.nl
Organisatie en partners
Het Kennisfestival wordt georganiseerd door DE KENNISALLIANTIE en de
gastgemeenten Rotterdam en Den Haag en in samenwerking met de gemeente
Westland, HOPE (GEW), Agentschap NL, Syntens, TNO en Medical Delta.
Syntens