Syntens

Investeren in innovatie noodzakelijk voor bedrijven

Je hebt een goed, innovatief idee waarmee je de markt wilt veroveren maar hoe kom je aan geld? Private investeerders investeren in innovatieve ideeën waar ze de waarde van inzien. Zowel met kennis als met geld. Tijdens het Kennisfestival 2010 komen ondernemers in contact met diverse private investeerders. Het Kennisfestival is dé inspiratiebron voor ondernemers. Tijdens workshops, op het innovatieplein en door bijzondere ontmoetingen.

Maxwell group, workshop 'succesvol pitchen doe je zo!'

Hoe pitch ik? Hoe maak ik van mijn innovatief idee een succes? Hoe overtuig ik investeerders van mijn geniale idee? Als jij vindt dat de markt zit te wachten op jouw innovatie maar je hebt zelf niet het benodigde kapitaal om je idee van de grond te tillen dan kun je een beroep doen op private investeerders van de Kapitaal Alliantie. Je vertelt je verhaal zo overtuigend dat de investeerder met je in zee wil. Dit overtuigend verhaal heet een pitch. In een minuut leg je uit waarom jouw unieke oplossing een absolute 'must have' is.

De Maxwell Group leert je de kneepjes van een goede pitch. Onder andere: hoe trek ik de aandacht van het publiek, hoe pas ik mijn pitch snel aan op klanten, relaties of investeerders, hoe breng ik mijn passie voor het voetlicht? De voordelen van deze workshop zijn tweeledig. Je leert je product overtuigend te verkopen en de Maxwell Group is een van de private investeerders die aangesloten is bij de Kapitaal Alliantie dus dat biedt kansen voor ondernemers met lef.

Het verdienmodel achter social media

Niet iedere ondernemer weet hoe digitale media een bijdrage kan leveren aan zijn bedrijf. Goed gebruik van social media verbetert de interne samenwerking, klantdialoog en optimaliseert de communicatie met partners. Tijdens de workshop neemt Abdul Advany, strateeg bij Social Imagineers, de deelnemers mee 'de digitale grens over'. Hij deelt do's and don'ts tijdens een middag vol eye-openers, praktische tips en veel informatie over winstkansen in de wereld van social media.

Inspiratie en ontmoetingen

Suzanne Boekestijn, projectmedewerker van de Kennisalliantie over het Kennisfestival: "Het festival krijgt nu echt vorm. Het belooft ook dit jaar een verrassend programma te worden, waarbij onder andere vijftig ondernemers hun innovatieve product kunnen laten zien op het innovatieplein.

Bovendien kunnen ondernemers kennismaken met een netwerk van private investeerders en gelijkgestemden ontmoeten waarmee zij de handen ineen kunnen slaan. Het Kennisfestival 2010 is een inspirerend en grensverleggend evenement boordevol met de nieuwste kennis, pitches en interactieve workshops. De locatie is bijzonder en goed bereikbaar: een hangar van Rotterdam The Hague Airport."

Innoveren en meegaan met de tijd is in een voorwaarde voor succesvolle bedrijven

Succesvolle ondernemers stellen hoge eisen aan hun onderneming. Met een toenemende globalisering is het goede product van gisteren geen garantie voor winst in de toekomst. Innoveren en nieuwe markten aanboren zijn voorwaarden voor rendement op de lange termijn. Daarnaast moet het ook nog verkocht worden. Ondernemers leren tijdens de workshop 'Een verse blik op marktgericht innoveren' hoe ze dit moeten aanpakken.

Kennisfestival 2010

Het Kennisfestival 2010 vindt plaats op maandag 15 november 2010 van 11:45 - 20:00 uur in de hangar van Rotterdam The Hague Airport. Het thema is 'Grenzeloos innoveren'. Schrijf je in op www.kennisfestival.com.

Meer informatie

Kijk voor het volledig programma op: www.kennisfestival.com.

Tip

Meer innovatie en netwerkcontacten organiseert Holland Innovation een business event op Nijenrode. Inschrijving start op 10 oktober. Meer informatie op HollandInnovation.nl

Organisatie en partners

Het Kennisfestival wordt georganiseerd door DE KENNISALLIANTIE en de gastgemeenten Rotterdam en Den Haag en in samenwerking met de gemeente Westland, HOPE (GEW), Agentschap NL, Syntens, TNO en Medical Delta.