Consumentenbond
11 oktober 2010
Oplossing klachten door McAfee
McAfee heeft vrijwel alle klachten opgelost die bij de Consumentenbond
over het computerbeveilingsbedrijf zijn gemeld. Het gaat om meldingen
van consumenten waarvan de computer door een update van een
McAfeevirusscanner onbruikbaar werd. McAfee heeft de gedupeerden naast
de klachtafhandeling ter compensatie gratis verlenging van hun
abonnement op de virusscanner aangeboden.
binnenpag_wanhoop Consumenten gaven onder meer aan dat McAfee hun
klacht afwees omdat hun klacht niet met het juiste formulier was
aangemeld of omdat de schade niet hersteld was door een gecertificeerd
bedrijf. Aangezien een afwijzing op deze gronden onterecht is, heeft de
Consumentenbond McAfee benaderd. Hierop kregen consumenten hun
reparatienota vergoed zonder dat zij extra kosten hoefden te maken.
Gratis Helpdesk
De problemen met de software ontstonden in april 2010. De
Consumentenbond heeft McAfee er toen op gewezen dat bellen naar de
helpdesk gratis moest zijn omdat consumenten buiten hun schuld in de
problemen waren gekomen. Eind oktober eindigt de bemiddelingsrol van de
Consumentenbond in deze zaak. Leden kunnen met mogelijke vragen terecht
bij de afdeling Service en Advies, telefoonnummer (070) 445 45 45.