Consumentenbond

11 oktober 2010

Oplossing klachten door McAfee

McAfee heeft vrijwel alle klachten opgelost die bij de Consumentenbond over het computerbeveilingsbedrijf zijn gemeld. Het gaat om meldingen van consumenten waarvan de computer door een update van een McAfeevirusscanner onbruikbaar werd. McAfee heeft de gedupeerden naast de klachtafhandeling ter compensatie gratis verlenging van hun abonnement op de virusscanner aangeboden.

binnenpag_wanhoop Consumenten gaven onder meer aan dat McAfee hun klacht afwees omdat hun klacht niet met het juiste formulier was aangemeld of omdat de schade niet hersteld was door een gecertificeerd bedrijf. Aangezien een afwijzing op deze gronden onterecht is, heeft de Consumentenbond McAfee benaderd. Hierop kregen consumenten hun reparatienota vergoed zonder dat zij extra kosten hoefden te maken.

Gratis Helpdesk

De problemen met de software ontstonden in april 2010. De Consumentenbond heeft McAfee er toen op gewezen dat bellen naar de helpdesk gratis moest zijn omdat consumenten buiten hun schuld in de problemen waren gekomen. Eind oktober eindigt de bemiddelingsrol van de Consumentenbond in deze zaak. Leden kunnen met mogelijke vragen terecht bij de afdeling Service en Advies, telefoonnummer (070) 445 45 45.