Ingezonden persbericht


Aprimo in het Visionaries Quadrant van de Magic Quadrant voor Enterprise Marketing Management

dankzij visie en executievermogen

AMSTERDAM , 20 oktober 2010 - Aprimo®, wereldwijd marktleider op het gebied van marketing software, heeft vandaag aangekondigd dat Gartner, Inc. het bedrijf geplaatst heeft in de Visionaries kwadrant van het Enterprise Marketing Management Magic Quadrant rapport.

"Elk jaar biedt het Gartner Magic Quadrant onderzoek een waardevolle benchmark voor de markt, voor ons bedrijf en voor toekomstige klanten die naar onze oplossingen kijken", zei Bill Godfrey, CEO van Aprimo. "En met onze plannen voor belangrijke vernieuwing in de komende maanden, vertrouwen we erop dat Gartner, onze klanten en onze prospects zullen zien dat we klaar zijn om de lead te nemen."

Fred van Westerop, regio manager Aprimo Benelux: "Gartner benoemt de partnerstrategie als een van Aprimo´s krachten en onder meer Crystalloids wordt bij name genoemd. Voor de Benelux een belangrijke bevestiging van wat wij ervaren; met business partners als Crystalloids versterken wij onze gezamenlijke propositie naar de markt."

Godfrey wees erop dat de industrie voortdurend in beweging is. Hij zei dat er een verschuiving is in het denken van Enterprise Marketing Management (EMM) naar Integrated Marketing Management (IMM). Deze nieuwe benadering wordt opgemerkt in een recent uitgebracht Gartner Research rapport door Kim Collins, getiteld 'Focus op geïntegreerd (in plaats van Enterprise) Marketing Management', 6 oktober 2010 (ID nummer G002069776).

"Als geïntegreerd marketing software leverancier, hebben we al langer het gevoel dat de industrie holistisch moet kijken hoe de functie van marketing geïntegreerd moet worden met technologie, processen en mensen, om zo effectief mogelijk te zijn in het creëren van waarde voor bedrijven", zei hij.

Aprimo's geïntegreerde marketing software geeft B2C and B2B marketeers de controle over planning, budgettering en uitgaven, zodat ze multichannel campagnes kunnen uitvoeren waarbij marketing investeringen direct aan business resultaten (ROI) gekoppeld worden. Aprimo Marketing Studio(TM) for B2C, voor consument marketeers, en Aprimo Marketing Studio(TM) for B2B, voor business-to-business marketeers, bieden modulaire marketing oplossingen die online en offline marketing activiteiten managen, budget- en uitgavenmanagement bijhouden, en workflow en digital asset management bieden.

Aprimo zal een licentie afnemen van het Gartner Enterprise Marketing Management Magic Quadrant rapport. Het rapport komt binnenkort beschikbaar op www.aprimo.com.

###
Over Magic Quadrant
De Magic Quadrant valt onder het copyright van Gartner, Inc. van 2010, en wordt met toestemming gebruikt. De Magic Quadrant is een grafische voorstelling van een markt op een bepaald moment en voor een bepaalde periode. Het geeft Gartner's analyse weer van hoe bepaalde leveranciers ten opzichte van elkaar staan, op basis van criteria voor de desbetreffende markt zoals door Gartner gedefinieerd. Gartner beveelt geen van de leveranciers, producten of services die in het Magic Quadrant staan, aan. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen die leveranciers te kiezen die in het 'Leaders' kwadrant staan. The Magic Quadrant is uitsluitend bedoeld als een research tool en is geen specifieke richtlijn voor actie. Gartner geeft ook geen garanties, expliciet of impliciet, betreffende deze research, ook niet over de handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Aprimo

Aprimo's geïntegreerde marketing software zorgt ervoor dat B2C en B2B marketeers succesvol met de veranderende rol van marketing om kunnen gaan. De marketeer heeft controle over budget en kosten, maakt gebruik van gestroomlijnde workflows en voert innovatieve multi-channel campagnes uit die meetbare ROI opleveren. Door het gebruik van Aprimo's modulaire en on-demand software, Aprimo Marketing Studio B2C en Aprimo Marketing Studio B2B, kunnen marketeers marketingorganisaties werkelijk integreren en kunnen ze de juiste boodschap, gericht op de juiste doelgroep, via het juiste kanaal, managen, leveren en volgen. De marketing inspanningen kunnen vertaald worden naar meetbare business resultaten en omzet. Enkele honderdduizenden marketeers vertrouwen op Aprimo voor hun eigen marketing revolutie, waaronder Bank of America, Bouygues Telecom, Honda, King Pharmaceutical, Pearson Education Ltd, Time Warner Cable-NY, VNU Exhibitions en Wal-Mart.